A Mátranováki fanyüvő

2011.06.17. 14:21

Már kb. 2 éve foglalkozok ezzel a bloggal, írtam távoli egzotikus helyek ismeretlen legendának vélt teremtményeiről. Csak Magyarországról nem, nekünk nincs jetink, chupacabránk vagy mennydörgő madarunk... Azt hittem nekünk bizony egy soványka kis nádifarkas jutott.

De most egy olyan lényről lesz szó, amiről elmondhatjuk, hogy akár a szomszédunkban is lehet.

A lényre Miskolci Laci hívta fel rá a figyelmem, most az ő szavait olvashatjátok ebben a posztban.

Nagy köszönet érte neki.

Lassan 5 éve hogy ismerősömtől hallottam egy lényről,ami az erdőben él.Ez az erdő a Nógrád megyei,Mátranovák nevű falu mellett van.A lény állítólag ember szerű,hosszú karjai vannak amik a térdéig érnek.Már többször látták,és a gyerekeket nem engedik ki oda az erdőben.Először csak mendemondának gondoltam és kinevettem a dolgot.

2010 decemberében olvastam egy oldalt a paranormális jelenségekről,ahová az emberek küldték be saját tapasztalataikat.Itt megakadt az egyik poston a szemem,amit egy Tibi nevű srác írt,és a teljes szöveget be is másolom:

 

"2 évvel ezelőtt kb tőlünk 2 utcányival feljebb van egy emlékmű

odajártunk fel barátokkal inni (mert szép a kilátás) TISZTÁN emlékszem

mindenre fent voltunk az emlékműnél azt tudni kell hogy ez egy magán terület

és csak reggel 6:00 tól este 18:00 van nyitva tehát nem éppen legálisan voltunk ott

az emlékmű mögött van egy kis ösvény azon áthaladva egy egy kisebb mezőre jutunk

ki még mielőtt el kezdtünk volna inni  a kutyák nagyon elkezdtek ugatni a mező felől nem igazán hallatom

még kutyákat ugatni olyan volt mint mikor a kutya fél... mondtam Daninak nézük meg mi az

nehogy bajunk essen abból hogy magán területen vagyunk elindultunk a kis ösvényen és mikor az ösvény

végére értünk  a mező közepén látunk valamit ami nem ember volt, teljesen felegyenesedve a keze a térdéig

lógott,a fizikuma is elégé furcsa volt valahogy túlságosan vékony volt ez most így hülyén hangzik de nagyon félelmetes

látvány volt, egy fa felé sétált a vicc az benne hogy tudta hogy mi ott vagyunk mert ránk nézet,csak azt nem tudom honnan tudta

mikor nagyon csendesek voltunk,ránk nézet vissza fordult és eltűnt a fa mögött nem jött elő a fa mögül mondjuk

nem is vártuk meg hogy még egyszer előjöjjön.

Vissza mentünk hozzánk és ott át beszéltük az eseményt de értelmes magyarázatot nem találtunk a történetre."

 

Ezen eléggé meglepődtem,mert nagyon hasonlított arra a dologra amit ismerősöm mondott, a lény túlságosan hasonlít ,de a helyszín nem egyezik.

Rá erre pár hónappal szintén egy weboldalon olvastam,hogy valaki látott egy lényt 2011 áprilisában ráadásul kétszer is:

"Nagyonközel volt ehez az erdőhöz csak nem akartam leírni mert ugyse hinnének nekem de még rajtam kívül vagy 7 ember láthatta. este volt annak az erdőnek a közelében sátoroztunk mint búcsuparty lényegtelen... este olyan hajnali 1 körül é nvigyáztam a tüzre amikor halottam hogy tölem jobra kb. 25 méterre mozog valami... oda néztem és közben hívtam a barátomat és vele együtt jöttek ki a nagy sátorbol még páran. ök is látták, hogy valami ismételten nagyon magas hosszúkaru élőlény megy a fasor szélén egyszer négykézláb egyszer felegyenesedve két lábon. azonnal fekaptam a a baltát és visszakültem a lányokat a sátorba miközben világígottam egy igen erős lámpával. Visszament az erdőbe de vagy még 5 percig lehetett hallani ahogy a nagy ágak törnek le majd eltünt. holdfény volt így láttuk homályosan."

A második esete pedig:

"Egy orosz laktanyától nem messze levő erdőben voltunk,Pécel közelében egy jóbarátommal.Éppen sétálgattunk amikor megláttunk valamit a bozótosban.Képzelj el hátulról egy 2 méteres embert... képzeld el hogy hosszabb keze van , lejebb ér a térdénél háttal áll neked és csomós ( nemtulsok) fehér koszos szőre van... mikor gugolt a feje fölé ment a térde olyan hosszú lába volt..kupola alakú fejet láttam lehetséges, hogy a nyaka előrefele állt ? vagy ilyesmi... csak egy kúp alakot láttam.( a fejével kapcsolatban.)Hátra nemnézett,de észrevett minket és felugrott,de nem magasra,kb fél métert és beiszkolt a bozótosba.Mi is megilyedtünk persze,és ellenekző irányban elfutottunk.Nagyon megijedtünk tőle,de bántani nem bántott.."

 

Ez nekem nagyon furcsa volt,három eset ami tökéletesen megyegyezik a lény kinézetét illetően,a 3-om szemtanú kilométerekre lakik egymástól,nem ismerik egymást,és soha sem hallottak egymás storyjáról.Egy kriptid lenne vagy egy jól összetákolt hazugság? Jó kérdés ;)

 

Amúgy érdekes adalék, hogy a rokonomék Pécelen laknak. Egyszer nekem unokatestvérem mesélte, hogy az egyik bokorból éjszaka valami ismeretlen állat morgását halloták. Egy másik srác ugyan ezen éjszaka pedig arra ébredt, hogy valami teremtmény beakar jutni a sátrába. Reggelre a pányva szét volt karmolva.

Lehet, hogy kitaláció, de elég gyanús egybeesés. /Néma Bob/

 

Ha valaki tud erről a lényről, esetleg látta, akkor írjon az istvn.orosz@gmail.com címre.

 A kép Miskolci Laci alkotása.

Közben végeztem egy kis kutatás a magyar néprajzban...

 A kókót a sötétségre mondták, hogy este már ne menjen ki a gyerek” (Karancskeszi, Nógrád m.; Pócs É. gy.)

 

A magyar néphit gyér számú rájuk vonatkozó adata szerint különböznek mind nemükben, mind elnevezésükben, mind jellemvonásaikban. Leghatározottabb az erdélyi vadöreg, vadember, valamint vadleány alakja. Előbbi nagy szakállú, szőrös öreg, az „erdő és a vadak felett őrködött”.

 

A halászok hálóját kioldja (lásd: „Oldjam-e vagy kössem” mondatípus). Az embereket a vízbe csalogatja, vízbe fojtja, megkergeti, ijeszti. Külseje sokszor borzalmat keltő: fekete arcú, szőrös testű, hosszú görbe keze van, néha meztelen.
 
 

 


 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kriptid.blog.hu/api/trackback/id/tr762992306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Metal_Castiel 2011.06.17. 17:00:50

Ebben az a vicc, hogy kb. 10-12 évvel ezelőtt papám Mátranovákon lakott (már nem él), és nála nyaraltam úgymond. Sokszor jártuk környező erdőket, de én soha nem láttam semmi különlegeset. Csak egy félelmetesen hasonló történettel ijesztgetett, hogy ne mászkáljak el. Az a baj, hogy nem nagyon emlékszem rá, csak a tényre, hogy többször beszélt valamiről, ami az erdőben él. Valami neve is volt, de ezt már soha nem fogom megtudni. Ebből azt szűröm le, hogy látta a lényt. Esetleg a felnőttek találták ki...

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2011.06.18. 11:23:41

Kösszi az infót. Mennyire vagy ismerős a környéken? Ismersz olyanokat, akik talán látták vagy ismernek olyat aki találkozott volna vele?

Metal_Castiel 2011.06.18. 16:24:58

Életemben talán háromszor-négyszer voltam ott, legutóbb 8 éve, de akkor is csak futólag. Szóval nálam ennyiben kimerül a téma, hogy megemlítette az öreg. Meg amúgy is, ha jól emlékszem tipikus felnőtti szöveg volt ez, mint a "ha rossz leszel virgácsot hoz a krampusz" meg ilyenek, szóval én ezt nem is vettem komolyan, csak mikor kicsi voltam. De elég érdekes az egybeesés.

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2011.06.18. 19:23:28

Ja-ja.
Ilyen az amikor valamit mesének vélsz, aztán paff kiderül, hogy a mumus bizony ott lakik a szomszédba.
Bennem is megfagyott a vér amikor elolvastam a sztorit.

mormoth 2011.07.06. 10:58:39

Szia NémaBob! meg tudnád adni az e-mail címed, mert keresgéltem neten és találtam egy igencsak érdekfeszítő sztorit a fanyűvőről, és pár sátorozó gyerekről meg az apjukról. Most épp levelezek az egyik "főszereplővel", aki le fogja írni az egész sztorit. Szivesen megosztanám veled, hogy kirakhasd a blogodra.

üdv: mormoth

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2011.07.06. 14:09:58

Sirály...

istvn.orosz@gmail.com

Köszönöm előre is a leveled.

tigerqd18 2011.08.23. 10:27:51

CSő! Ennek a három dolognak utána tudnál jobban nézni ?
www.youtube.com/watch?v=Tcd-2Yj9MW8

www.youtube.com/watch?v=V05Jgtgsd7E&feature=related

www.youtube.com/watch?v=mvlgMpW-IvU&feature=related

Előre is hálás kössönet és nagyon jó a BLOG:D

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2011.09.11. 22:29:25

Én nemrég voltam a Mátrán (Kékestetőn) és az erdőben túráztunk egy kicsit. Nemtom, ennek miért fanyűvő a neve, de láttam ott kitört fákat, amik több mint 2 méter magasan le voltak törve. nem volt két darabban. így nehéz leírni, de olyan volt, mintha egy hurkapálcát kettétörtek volna. Nem volt, két darabban. nehéz így leírni. próbáld ki. fogj egy hurkapálcát. fogd meg a két végénél. Lassan és ne túl erősen próbáld kettétörni. Amit kapsz, az az amit én láttam.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2011.09.12. 15:47:20

Érdekes, hogy a fanyűvőt mindig csak este látták. Lehet, hogy északai életmódot folytat.?!

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2011.09.18. 08:44:28

Helló! nemsokára megyünk majd a Mátra környékére sátrazni, és ha él ott egy szörnyeteg, remélem sikerül lekapni. :)

Zimanko 2011.10.14. 16:35:33

Sziasztok!

Talán butaság amit írok, de mivel a szörnynek titulált élőlényt legkorábban - úgy tudom - a nyolcvanas években észlelték, ezért ami elsőre eszembe jutott, az az volt, hogy talán nem is egy külön fajról van szó. Valószínűleg hallottatok már arról az igen ritka genetikai rendellenességről, amit farkasember-szindrómának neveznek. Egy ilyen csecsemőt anyja lehet, hogy nem akart megtartani. Igen gyakran hallani olyan esetekről, amikor az anya egyszerűen kidobja nem kívánt gyermekét - például egy búzatáblába. (Ahogy azt az eszkimóknál is szokás (mármint, az ő esetükben jég van búzatábla helyett), és ahogy a János vitézben is írva volt (ahol ugyebár kukoricás volt a helyszín.) Lehetséges, hogy torznak ítélt gyerekét meg akarja óvni az anya a bántásoktól, ezért elzárva tartja a többi embertől, így a civilizációtól is, ám a gyerek valahogyan elszökött. Ezen kívül biztosan hallottatok már történeteket a vadonban felnőtt gyerekekről is, akiket farkasok, kutyák vagy gorillák neveltek. Ezek a gyerekek sok esetben soha nem tanulnak meg beszélni, hanem állati hangon ("makogás", visítás, stb.) kommunikálnak, valamint gyakran négykézláb közlekednek. Ezen kívül nem tartják magukat az emberhez hasonlónak, és az emberi társadalomba nem tudnak beilleszkedni. Összegezve; lehetségesnek tartom (bár valószínűnek kevésbé), hogy egy szerencsétlenül járt, genetikai rendellenességtől szenvedő, szocializálatlan embert láttak a szemtanúk, ami magyarázat lehet késői felbukkanására, emberi testtartására és intelligenciájára is. Nem magyarázat ugyanakkor a különösen hosszú végtagokra, és gondolom még néhány más dologra, ami most nem jut eszembe. :D Hát, elég bénán fogalmaztam ezt meg, de azért remélem, hogy meg lehet érteni a mondanivalómat. :D

Lyphian 2011.11.01. 16:50:25

Hali, régóta figyelemmel követem az oldalt, főleg a Fanyűvőről szóló bejegyzések érdekelnek, csak éppen kommentálni nem tudtam mert még semmilyen tapasztalatot nem gyűjtöttem a témában...tegnapig. Tegnap a Fóton elhelyezkedő Kopasz-hegyet másztuk meg. Minden lépés után csak egyre lelkesebb lettem, ugyanis imádom a természetet és a mozgást. Vittem a mobilomat is, fényképezni. Felfelé vezető úton egy földben elhelyezkedő követ valaki körbeásott, a nyomok alapján egy olyan eszközzel aminek van derékszöge. Nem tudom miért ásták körbe, nem törődtem vele. Felértünk a tetőre, kicsit szétnéztünk. 5-10 perc múlva még egy gödröt pillantottam meg, ugyanakkora mint a másik. Ez így nem nagy cucc, na de: az utóbbi gödör mellett volt 1 magányos, furcsa lábnyom/kéznyom. Szerintem lábnyom, mivel a HÁROM UJJ egyenesen előre állt, nem ágazik szerte, mint a kéz ujjai. A talp leghátsó része és az ujjak végei között BŐVEN TÖBB MINT 30 cm-es távolság volt (nekem ez így 27 cm, a 194 cm-es magasságommal!) Mérjétek csak le magatoknak :) Nem tudom megmondani pontosan hogy milyen magas lehet a lábnyom tulajdonosa, de biztosan alulról veri a 210-225 cm-es magasságot. Tehát a talp és a 3 lábujj tisztán kivehető, karmokat egyáltalán nem láttam. Lefényképeztem, így megvan a kép, csak nem tudom hogy biggyesszem be ide :( ...Az interneten rengeteg, erdőben élő állatok lábnyomával próbáltam összehasonlítani, sikertelenül. Az egyetlen felvetődött lehetőség a BORZ volt, de a borznak kb. ötöd/hatod ekkora lábnyoma van, vagy még kisebb. Csak egyetlen magyarázat létezik, egy Fanyűvőhöz hasonló ismeretlen lény, vagy maga a Fanyűvő (ez amúgy király elnevezés). Örülök hogy valamit felfedeztem, tovább fogok kutatni mert nagyonis érdekel a Kriptozoológia és a Kriptidek, az ismeretlen és legendás lények. Nagyon örülnék és megköszönném, ha ez lenne az oldal következő posztja, de előtte szeretném megtudni hogy HOGYAN kell ide képet feltölteni!!! Köszönöm olvasásod!

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.02.08. 16:46:44

tigerqd18 megnéztem a videót naon fura az a csatornai szörny!!! érdekes.

SeDm 2012.06.05. 19:39:55

A csatorna lényről azóta kiderült h kamu.Valami csatornázási cég reklámában szerepelt a lény áprilisi tréfa céljából.Eleinte viszont én is elhittem

Siposekfia 2014.01.23. 08:29:54

Gyermekként a Bükkben, Ózd mellett egy kis faluban éltem, Arlónak hívják a települést. Van egy nagyon szép tava a hegyek közt, ott volt a szüleimnek egy háza, rögtön az erdő mellett, nem messze a tótól. Arra emlékszem, hogy nekem azt mondogatták, hogy a Hétszőnyű Koponyányimanók fog elvinni, ha rosszalkodom, vagy ha egyedül bóklászom este az erdő környékén. Be is voltam rendesen tojva (5 évesnél fiatalabb voltam), a félelem csak akkor múlt el, mikor elköltöztünk az erdő mellől. Nem tudom, hogy mennyire valós sztori alapján ijesztegettek ezzel, de minden esetre valahogy úgy képzeltem a lényt, mint ahogyan ebben a sztoriban olvastam. Érdekes. :)

nahalko lászlo 2017.09.23. 17:51:07

Lehet hogy a jeti és a fanyűvő ugyanaz
süti beállítások módosítása