Úgy látszik megérte kirakni az információs e-mail címet a blogra, mert a mai nap egy újabb történetet kaptam az egyik kommentelőtől Mormothtól. Szerencsére egy sokkal részletesebb rajzot is.

 

" Apukámmal minden nyáron ellátogatunk a helyre táborozni. Ez egy erdőség Mátraterenye mellett(Mátraterenye pár km. Mátranováktól). Egy kis mezőn szoktuk felverni sátrunkat, s este tábortüzet is rakunk. Ezév nyarán egy barátomat is elhoztam, hogy megmutassam neki milyen is a szabadban aludni. Két sátrat vertünk fel, az egyikben én és a barátom aludtunk, a másikban az pedig apukám. Éjfélig ültünk a tábortűz mellett, majd elmentünk aludni. Kioltottuk a tüzet, s bementünk a sátrakba. Hajnali 4 lehetett, amikor zajokat hallottam kintről. Nem tudtam tőlük aludni, de nem akartam csak ezért felkelni. Fél 5 lehetett, amikor kintről valami elkezdte birizgálni a sátrat. Erre már haverom is felkelt. Olyan volt, mintha be akarna jutni a sátorba ez a valami. Kikukucskáltam a sátorból, de a látvány hatására lefagytam. Valami emberforma alak kaparta a sátor oldalát, de mégsem ember volt. Kétségbeesésemben hatalmasat ordítottam apámnak. Ő már ébren volt, s kipattant a sátrából. Meglátta a lényt. Apám nem egy túl magas ember, de sportos alkat. Azt hitte a valami minket akart, így hátulról megragadta és arrébb rántotta. Az állatot úgy meglepte a dolog, hogy megbotlott, s hátra esett. Ekkor vehettem szemügyre igazán. A szőrének olyan színe volt, mintha egy barna hajú ember őszülne. Tömött volt és csomós, szerintem durva lehet a tapintása. Ekkor kaptam észbe haverommal, aki időközben kikecmergett a sátorból. A tegnapi tábortűz maradványait felkaptuk, s azokkal a botokkal dobáltuk a lényt. Szegény halálra rémülhetett, mert gyorsan eliszkolt. Úgy láttam, hogy négy lábon gyorsabb, mint felegyenesedve. Apám, csak itt jött rá, hogy nem ember volt. Talán nem akart rosszat az állatka, de halálra rémített...
 
Nem tudom milyen magas volt. A válláig értem és kb 180 vagyok. A szőre fehéres volt, egy kis barna árnyalattal. kezei és lábai hosszúak voltak. Testalkata vékony volt, ám mégis kicsit izmos. Kicsit görnyedten járt kétlábon. Négykézláb nagyon furcsán, de gyorsan mozgott. Képzelj el egy embert úgy futni, hogy legörnyed a föld felé, s kezei épphogy súrolják a talajt. Arca olyan volt mint egy ősemberé, nem tudom jobban leírni, de a sötétben nem is látszódott annyira, csak teste. Amit nagyon megjegyeztem azok a kezei. Nagyon hosszú ujjai voltak, de hüvelykujja rövid volt. Barátom egész jó rajzos, így a minap megpróbáltuk lerajzolni a lényt. Azt is elküldtem mellékletként. Remélem ez így megfelel, szerintem minden benne van ami aznap történt.
 
Mégegyszer köszönöm a segítséget: majacmedve "
 
Köszönöm Mormothnak és Majacmedvének a segítséget, és hogy ezzel is előrébb mozdították a kutatást a Fanyüvő ügyében. A következők derültek ki a történetből.
A lény képes négy lábon közlekedni, és úgy néz ki gyorsabb, éjszakai aktív. Az arca alapján főemlős, azon is belül emberszabású vagy homonida. Valamint képes a fákon közlekedni.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha hallottatok a lényről, esetleg láttátok, vagy ismertek olyat aki látta, akkor írjatok a következő e-mail címre: istvn.orosz@gmail.com, vagy jelezzétek a facebook-os oldalunkon. Köszönöm előre is...
 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kriptid.blog.hu/api/trackback/id/tr823044780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mormoth 2011.07.06. 16:45:46

Hát ez irtó jó :D köszönöm, hogy kiraktad...
Kezdem elhatározni magamban, hogy pár haverral lemegyünk oda és viszünk egy kamerát is :degy videó elég jó lenne az "állatkáról".

mormoth 2011.07.06. 16:46:40

Ezek nekem elég meggyőző érvek arra, hogy tényleg van ott valami és nem hiába mennék le!

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2011.07.06. 16:53:47

Oké, sok sikert, de azért legyél óvatos, mert ki tudja, hogy mivel találkoztok. Ez egy eddig nem ismert állatfaj, ismeretlen szokásokkal, és territóriummal.
Ha szembekerültök vele, lehetőleg ne ingereljétek, és ne tegyetek semmilyen hirtelen mozdulatot. Filmezzétek le, majd várjátok, hogy elmenjen. A sztorik alapján jobban fél ő az embertől, mint az ember tőle.

mormoth 2011.07.06. 16:58:54

Egyébként azt el tudnás mondani, hogy pontosan milyen településeken is látták a lényt?

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2011.07.06. 17:48:10

Heréd, Pécel, Mátranovák, Mátratenyere és persze valahol a Mátrába.

Metal_Castiel 2011.07.06. 19:02:22

Na ez a téma egyre jobban felkelti az érdeklődésemet. Szervezni kéne valami "vadászatot" és lencsevégre kapni ezt a lényt. Bár elég nagy a szórás, szóval Heréd kicsit távolabb van a Mátrától. Kíváncsi lennék az előző beküldő nagyapjának pontos észlelési helyére. Ha feltételezgetni kéne, azt mondanám valami mély barlangrendszerben élték túl az évezredeket, és szaporodtak, mutálódtak. Ez valószínűleg hatalmas nagy baromság, csak feltételezgetek itt mindent.

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2011.07.06. 19:20:17

@Metal_Castiel:

Vagy lehet, hogy ez egyfajta előember faj, ami az évmilliók során alkalmazkodott az erdei élethez.

De lehetséges, hogy a barlangi téma is igaz, hisz a Mátrába van a Csörgő lyuk és a Gyula barlang.

De a Mátrában több olyan barlang is van amit nem tártak fel...

mormoth 2011.07.06. 20:14:14

@Metal_Castiel: Ha tényleg komolyan gondoltad, akkor beszélhetnénk a dologról, mert én is lemennék a haverokkal, és hát "egységben az erő"...

Metal_Castiel 2011.07.06. 20:21:52

@Néma Bob: Én még azon se csodálkoznék, ha az egri vár alatt találnának valami kriptidet, amennyi folyosó, és rejtett zug van ott.

@mormoth: komolyan gondoltam, csak a helymeghatározás a probléma, mert az mégiscsak hülyén hangzik, hogy elindulunk valahova. Három egymástól "távoli" helyről van szó Mátranovák - valahol a Mátrában - Heréd. Egyébként a Mátrában, bizonyos bányák körül néznék szét legszívesebben, arról hallani mendemondákat (pl. a szüleim még meséltek valami pumáról is, bár az lehet kacsa volt).

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2011.07.06. 20:27:18

@Metal_Castiel:

Kicsit az már olyan lenne mint a Descent című horrorfilm.:D
De benne van a pakliban, hogy a Fanyüvő talán egy föld alatt élő előemberféle. Ez megmagyarázná, hogy miért csak éjszaka vagy késő délután látni, és hogy miért hosszúak a lábai és a kezei.
Valamint azt is miért fakó és vékony a bundája.

Metal_Castiel 2011.07.06. 20:33:58

Jah tényleg Descent, ehhez hasonló filmeket néznék most szívesen. Vagy Wrong Turn. Kevés horroron/thrilleren szórakozok jó, de azok általában pont ilyen monsztás/mutánsos cucc (ha már itt tartunk totál random jutott eszembe, hogy láttad-e már ezt a filmet? www.imdb.com/title/tt1740707/ , régóta nem élveztem ennyire filmet)

Igen, pont ezek miatt feltételeztem, hogy földalatti fajról lehet szó. Lehet a Primeval féle jövőből jött denevérlény korai változata :D

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2011.07.06. 20:46:03

:D
Oh egy időre az is megfordult a fejembe, hogy talán a mai emberiség elkorcsosult jövőbeli leszármazottja.

Na ezt várom nagyon, ez jó kis gyakós filmnek igérkezik.

mormoth 2011.07.06. 22:26:36

@Metal_Castiel: Megnéztem google earth-ön, és ez az erdő nem túl nagy.... Mármint megvizsgáltam a történeteket, és ez alapján nagyjából betájoltam melyik erdőről is van szó, és nem sokkal nagyobb a területe, mint mondjuk Budapesten a Hármashatárhegy kiterjedése, bár néhány helyen összeköttetésben van más erdőkkel. Én úgy gondoltam, hogy veszek pár mozgásérzékelő kamerát, most elég sok zsebpénzem van és egyszerűbbeket akár 10ezerért is lehet, egy átlagos 25. na vennék 1 vagy pár ilyet, és az erdő belsőbb részein felszerelném őket, majd egy hét múlva vagy 2hét múlva visszajövök, hogy megnézzem rögzített-e valamit. ételt is kitehetnénk kameracsapdák elé, vagy azt is lehet, hogy ottmaradunk estére egy kamerával és a kirakott csali mellett rejtőzünk...gondolom mindenevő a teremtmény főemlősként. Azért a biztonság kedvéért kis paprikasprét vinnék magammel...na nekem ez lett volna a tervem...vagy te hogy gondoltad az "expedíciót"? :)

Metal_Castiel 2011.07.06. 22:37:39

Melyik erdő nem túl nagy? :D

Én úgy gondoltam, hogy összegyűlik X ember, és csapatokba rendeződünk. Pl simán el tudnám képzelni, hogy 2es, 3as csoportokban derítenénk fel az erdőt. Lehetőleg több irányba, vagy több irányból egy pontba tartva. A legjobb az lenne ha lennének ilyen fejkamerák is, persze tudom, hogy nem olcsó mulatság, ezt csak úgy mondtam xD A körbekamerázás is egy jó ötlet, ezt a kettőt lehetne kombinálni. Persze minél több ember, annál több helyet bírnánk átnézni, de annál nagyobb zajt is csapnánk. Nem tudom, hogy ebben az esetben a minőség, vagy a mennyiség lenne-e a kifizetődőbb.

mormoth 2011.07.06. 22:52:29

Amúgy azt nem értem, hogy akár az erdőben akár a barlangokban miért növesztettek volna fehér szőrt, hiszen ha itt rejtőzni akarnának én inkább barna vagy zöld színeket öltöttem volna fel a fejlődés alatt na m1

mormoth 2011.07.06. 22:53:02

Bocsánat barna vagy szürkét akartam írni :D

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2011.07.07. 05:52:53

Szürke=piszkosfehér:)

Szerintem egy expedició nem olcsó mulatság, kell valahová elszállásolni a csapatot, megvenni a technikát, az engedélyeket a helyi önkormányzatól.

2011.07.07. 10:51:26

Nagyon érdekes történet ez. Nem lehetséges hogy a mesebeli fanyűvőhöz is van köze?
mek.niif.hu/02100/02115/html/2-82.html
(Érdekes lenne továbbá nemcsak a Mátra környékének néphagyományát megnézni, hanem a környező szlovákiai stb.területek néphagyományait is, mert az észlelések között sok idő telt el, tehát lehet hogy csak vándorló példányok bukkannak fel. Ez magyarázná félénk viselkedésüket is).

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2011.07.08. 08:16:23

Elég magas, az erdőben él. Lehet, hogy innen jött a sztori.
Megpróbálok körülnézni, de az egyik olvasója a blogomnak említett egy bolgár és egy lengyel esetet.

mormoth 2011.07.08. 13:06:22

Kérlek próbáljatok segíteni a következőben:
Ha elmennénk barátokkal egy ilyen expedíciószerűségre, s kamerákat szerelnénk fel az erdőben akkor:
1. hova is menjünk helyileg, hol volt a legtöbb észlelés
2. az erdő mélyére menjünk, vagy inkább a városszél felé, hiszen ott is látták a lényt
3. mit ehet az állat, mert csalit is kiraknánk, gondolom mindenevő, de mi lenne ésszerű

köszi

2011.07.08. 13:13:57

Nem tudom, hogy ennek a lénynek van-e valamilyen köze hozzá, de Pesti János: Az ördögszántotta hegy (Baranyai mondák, történetek és hiedelmek), található - többek között - az alábbi történet:
"Pécsudvard község belterületéhez közel, a Szemelyi út mentén van a régi temető. A helyi hagyomány szerint korábban temetkezési hely volt. Edény-, tégla- és cserépdarabokat találtak az egykori temető helyén. Egyesek szerint itt török [török-kori] templom állott. A helyhez fűződő monda szerint a temető alján békafejű emberek laktak. Aki meglátta őket, félelmében meghalt."

mormoth 2011.07.08. 13:31:30

@Piere de La Croix: Nem hiszem hogy erről lenne szó, de nagyon érdekes történet, talán ez már a 2. magyar kriptid lesz:
A HALÁLOS BÉKAEMBEREK :D!!!

2011.07.08. 13:33:28

A következő adatot most találtam:
mek.niif.hu/07700/07707/07707.pdf
(Különösen a 339. o.)
Ha már bányában élő lény, érdemes lenne a bányarémekkel kapcsolatos hiedelmeket is átnézni.

mormoth 2011.07.08. 13:57:05

hanyadik oldalon találtál utalást a lényre?

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2011.07.08. 15:14:14

@Piere de La Croix:

Végül is.
Ha elölről nézzük a lény fejét, elég békaszerű.

@mormoth:

A magyar néphagyomány beszél egy hasonló lényről, amit általában a partokon látni. Valószínűleg gyakran kifoszthatták a halászoknak a varsáit. Lehetséges, hogy szeretik a halat, vagy a húsfélét.

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2011.07.08. 15:21:31

Zmora: A répáshutai hitvilág egyik legélénkebben élő alakja. A hit intenzitásának, a hiedelemtartalom kopásának megfelelően a zmora lehet rosszindulatú szellemlény, meghalt emberek visszajáró szelleme, de lehet élő személy is.16 Egyes elbeszélésekben a boszorkánnyal azonosítják, s ennek az az alapja, hogy mind a boszorkány, mind pedig a zmora láthatatlan alakban éjszaka fejti ki ártó tevékenységét.

Hát a Fanyüvő elég hullaszerű, sápadt, plussz még sovány is. Lehetséges, hogy szellemnek nézték.

Valószínűleg elég jól rejtőzködhet, ezért tünhetett úgy, hogy csak úgy eltűnik.

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2011.07.08. 15:27:31

@Piere de La Croix:

De ez a másik ötlet eléggé olyan mint az Észak Amerikai wendigo. Lehetséges, hogy a fanyüvő mindkét lénynek az alapja lehetett?

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2011.07.08. 16:01:01

Találkozunk azonban olyan véleménnyel is, hogy a bohinka szőrös, piszkos, férfi vagy női alakot öltő erdei szellemlény vagy pedig csúf, púpos nő. Ritkábban magát a bohinkát mondják a gyereket kicserélő szellemlénynek.2' Sőt a bohinkát azonosnak tartják a vodná babával. Az erdei szellemeknek, ártó szellemeknek a képzetköre nagymértékben keveredett tehát.

Hasonlít, elég sok előzménye van a fanyüvőnek, köszönöm Pierre. És hogy segítettek a kutatásban.:)

ubk 2011.07.08. 16:58:23

Fú basszus, a 2000es évek elején a környéken táboroztam én is, Ágasváron. Néha esténként kimentünk az erdőbe csatangolni, de nekem folyamatosan olyan érzésem volt, hogy valami figyel minket, mintha még halk zörejeket is hallottam volna, de soha nem látam semmit. Csak inkább azt éreztem, mint amikor valaki folyamatosan figyel minket. Most már kezd összeállni a kép:-) (másfele is kijártunk esténként erdőbe csatangolni, de csak itt éreztem ilyet)

Soma76 2011.07.09. 19:37:00

Bizonyára tartozik a hely valamilyen erőgazdasághoz vagy vadásztársasághoz. Az erdőt járó vadászokkal, erdőőrökkel vagy a környéken élő idősebb nagy helyismerettel rendelkező emberekkel kellene beszélni. Valamit biztosan ki lehetne deríteni lehet hogy mindenki tud a lényről csak nem akarnak vagy mernek beszélni róla.
Ha esetleg valamelyik expedíció tényleg megtalálná a fanyüvőt és jó minőségű fényképet vagy videót készítene róla, azon is el kellene gondolkodni hogy egyáltalán érdemes e nyilvánosságra hozni. Szomorú és végzetes következményei is lehetnének az esetnek ismerve az emberek reakcióját. Ha valamit nem ismerünk attól félünk és el kell pusztítani. Nem tudom mi lenne ha rászakadna a világ erre a lényre. Szerintem jobb neki ha megmarad a legendák és az ismeretlenség homályába.

Fanna44 2011.07.14. 17:23:12

Sziasztok. Én is láttam ezt a valamit csak én székesfehérvár mellett egy rétnél. Írtam e-mailt de úgy látom még nem került fel ide. Nekem is van egy blogom ami ilyenekkel foglalkozik és örülnék ha megnéznétek vagy írnátok. Leírhatjátok ezeket a történeteket is csak én nem akarok innen lopni, vagy írhattok más ilyesmi sztorikat is természetfeletti dolgokkal kapcsolatban. Üdv. Fanny

renon 2011.08.20. 23:18:34

@Metal_Castiel: "Egyébként a Mátrában, bizonyos bányák körül néznék szét legszívesebben, arról hallani mendemondákat (pl. a szüleim még meséltek valami pumáról is, bár az lehet kacsa volt). "

Furcsa, hogy ezt írod. Mert bár a fanyüvűről még nem hallottam, de pár évvel ezelőtt apám munkaügyben a mátrán keresztül utazott át és látta azt a bizonyos pumát. Nemcsak látta, hanem fel is vette(imád túrázni,fényképezni és akkoriban mindig volt nála egy videokamera is). Bár mire kezébe vette, az már útnak indult, de még egy feltudta venni egy kis ideig. Sajnos a videót nem tudom megmutatni, mert a kezdeti meglepődés után nem fordított ennek nagy jelentőséget és letörölte miután megmutatta, de annyit mondhatok a látottak alapján tényleg egy puma volt, vagy valami nagyon hasonló nagymacskaféle. Szóval szüleid nem mondtak hülyeséget erről. S ha nagymacskák élnek ott a többség tudta nélkül, akkor miért ne lehetne fanyüvő is?
süti beállítások módosítása