Első magyar hominid fénykép

2012.08.23. 20:34

Ezt az e-mailt a fényképpel együtt egy Horváth Róbert nevű olvasótól kaptam. Elég érdekes, mindenkinek rábízom, hogy vajon igaz e vagy sem...
Valami olyat láttam amire nem találok magyarázatot. A Szigetközben bicikliztem, amikor hazafele indulva az út menti bokrok között megláttam valamit. Először azt hittem, hogy valami kidobott rongy vagy szemét. Nem is foglalkoztam vele, csak messziről szokatlan volt a formája. Aztán amikor közelebb értem, akkor hirtelen felugrott az a valami és elkezdett menekülni. Ember szerű alakja volt, de nem ember volt. Nem ugrott be azonnal az erdőbe, mert oldalt bokrok (és szalagkorlát) van, ezért futott előttem kb 20-30 métert. Mint amikor az őz vagy a nyúl nem találja a csapást a bozótban. Nagyon magasnak tűnt, főleg mert vékony volt. Nem úgy futott mint egy ember, hanem ugrálásszerűen, kacsázva, sasszézva. Néha le is rakta a feltűnően hosszú kezeit, mintha segítette volna magát. Nagyon erősen, lendületesen mozgott, nagyokat lépett.
Az ijesztő látvány miatt azonnal lefékeztem, szinte ösztönösen a telefon után nyúltam. Fényképeztem már így őzet, aki menekülés közben megállt és vissza nézett. Most viszont nem volt szerencsém, a "lény" csak rohant. Egy képet azomban sikerült csinálnom. Sajnos elég rossz minőségű, mert telefonnal készült és kapkodva próbáltam minél hamarabb meg nyomni a gombot. Kicsit bemozdult, de még látszik rajta a szürke emberszerű alak, amint átlép/átugrik a szalagkorláton.
Világosszürke, ritkás, koszlott bundája volt (szinte csak szőrcsomók), farka nem volt, de elég izmosnak, erősnek tűnt. A mozgása esetlennek tűnt a betonon, de mégis villám gyorsan és lendületesen tudott menekülni. A fák között nagyon hamar eltűnt. Egy darabig még hallottam a gallyak reccsegését, meg ahogy a törmelék gurult a töltésoldalban, de egy szempillantás alatt nagyon messze jutott, elhalkult minden. Egy gyakorlott terep futó sem tudott vlna ilyen gyorsan futni a lejtőn és a bokrok között. Az arcát nem láttam, talán csak egy pillanatra. Elég buta feje volt. Valahogy egy ősemberre hasonlított, csak tényleg nagyon magas és vékony alkata volt. Annyit még láttam, hogy piszkos volt. Gondolom a földben kotorászott, az éjszakai eső vagy harmat után sáros volt.
Az egész nagyon gyorsan történt, de igyekeztem inkább fényképezni, mint megfigyelni. A fénykép nélkül csak azt hittem volna, hogy képzelődtem, mások meg végkép nem hittek volna nekem. Én se hittem volna senkinek. Mostanáig.
Sokáig kezem-lábam remegett az ijedségtől, hazáig ezen járt az agyam. Próbáltam kitalálni, hogy mi lehetett ez. Akkor még nem gondolam ilyen "fantázia lényekre", igyekeztem észszerű magyarázatot találni. Lehetett volna majom, de eddigi tudásom és némi utána járás után egyik sem hasonlít az ott látott lényre. Beöltözött ember sem lehetett szerintem, mert még egy sportoló sem tud ilyen erővel és sebességgel mozogni a nehéz terepen. Az arányai sem voltak teljesen emberszerűek.
És sajnos itt jön képbe az, amit soha nem gondoltam komolyan. Beugrott a régi történet, amiben valahol a Mátrában magas, vékony, emberszerű alakot láttak. Előkerestem a kriptid.blog.hu-t. Körülnéztem, és itt láttam, hogy nagyon sok hasonló észlelés is volt már, még a Bakonyban is! Valaki Fenyőfő környékén látott ilyesmit, sőt mások Veszprémben is. Egy így mozgó lénynek ekkora távolság nem okozhat problémát. Szerintem.
Lehetséges, hogy a Fanyűvőt láttam? Majdnem minden jel arra utal, hogy igen, hiszen a többiek leírása néhány apró különbséggel passzol ahhoz, amit én láttam. Tudnál ebben valami tanácsot adni?
Bocs, ha kicsit össze-vissza írtam, de még mindig nagyon izgatot vagyok az eset miatt. Talán később még eszembe jut egykét részlet, de az egész nagyon gyorsan történt, szinte egy szempillantás alatt.
Fénykép-0019.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kriptid.blog.hu/api/trackback/id/tr214728526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kati1004 2012.08.26. 16:25:07

BP80: nem ez lett volna a kommentem lényege, gondolom, hogy az exif manipulálható. Hanem csak hogy a nem hamis (jó, erre meg csak az én szavam a bizonyíték... :) ) képre is azt mondta, hogy szerkesztett.
Szóval vagy a program nem tévedhetetlen, vagy mondjuk ezt a telefontípust nem szereti, mittudomén.
Ezzel nem érvelni akarok, mindenki maga döntse el, mit hisz, csak egy adalék.

Kevin Conroy 2012.08.26. 17:35:48

Én sem azért vizsgáltam meg ezzel a programmal a képet, hogy megkeressem a csalást, csupán utána jártam, hogy tényleg hihetek a szememnek, vagy sem. Nem bántásképpen tettem közzé az adatokat, és nem azért, hogy kötekedjek. De a progi ezt adja ki. Nekem ez és azon programok használata, amit kidobott, bőven elég. Az eredeti, saját magam által fényképezett képnél Class 3-at mutatott ki, azaz original, eredeti képet kaptam. Ennél nem.
Megismétlem, nem azért vizsgáltam meg, hogy megbántsak bárkit is. Csak szerettem volna utána járni...

Kevin Conroy 2012.08.26. 17:55:32

A lelkem nem hagy nyugodni. Megvizsgáltam még 1 progival a képet. Ennek a proginak a neve ELA.
A kép és az analízis itt található.
fotoforensics.com/analysis.php?id=3bbead71e00125e9924edbbc3198112be84f65c3.426255
Ha jobban megnézitek, akkor látható, hogy ahol elvileg a nyűvi van, ott a lilás képen egy fekete folt látható, bár elég halványan. Ha az eredeti képre rámegyünk az egérrel, akkor átvált analízis képre, és így látható, hogy a nyűvi mögötti bokor feketesége látszik, nem a nyűvi körvonala.
Ha a "METADATA"-ra kattintunk a kép mellett akkor megmutatja, hogy a kép milyen telefonnal készült, mikor és hasonlók. Nekem azt mutatja hogy 2012.08.23.án 11.10-kor készült, de viszont még 1 dolog, ami ott van: a módosítás dátuma - 11:29kor.
Nem tudom hogy mennyire megbízható ez a program, mivel nem ismerem, és nekem legalábbis azt mutatja az analízises kép, hogy a nyűvi helyén csak a bokor van valójában az eredeti képen. Engem személy szerint meggyőzött a két program. De ez is olyan, hogy aki elhiszi, az elhiszi, aki nem, az nem.
Ha pedig eredeti, akkor örülni kell!:)

Lyphian 2012.08.26. 18:47:05

Ejj, remélem Néma Bob már tudja az igazat.

Kevin Conroy 2012.08.26. 18:49:10

" Kiderült, hogy fake a fénykép. Kivágták, majd berakták a fotóra." <--- Neki itt a véleménye.

robi92 2012.08.26. 19:49:26

Biztos nagyon jók ezek a programok, de nekem egy képemre sem írta ki, hogy nem fake (persze nem pont ezekkel a szavakkal vártam :D). Lehet, hogy alapból a telefon csinál rosszul valamit mentéskor.
A program által felsorolt szoftverek közül is csak a gimp van meg nekem, fogalmam sincs honnan szedte ezeket az info-kat.

Nem fogok egyik oldalra sem állni a "vitában". Én amit tudtam leírtam.
Kicsit örülök is annak, hogy sokan nem hisznek benne. Hiszen ez számít a 21. században normális viselkedésnek. Próbálunk a tudományba kapaszkodni, ha valami eddig ismeretlennel találkozunk. Én is azt tenném, soha nem vettem be a yeti-s meg tudomisén milyen sztorikat. Eddig.
Szóval csak rajtatok áll, hogy hamisnak hiszitek-e, vagy tényleg igazinak. Aki tud benne hinni, az hinni fog. Aki meg nem hiszi el, annak úgyis mindegy mit mondunk, nem lehetne meggyőzni.

Mindenesetre nagyon köszönöm az érdeklődést, meg a kitartást! Remélem sikerrel járunk a jövőben, talán több információt szerzünk a dologgal kapcsolatban.

Lyphian 2012.08.26. 20:24:20

Én is megyek szerintem. Még pár napig követem a blogot. Sajnálom hogy az oldal képtelen felismerni az igazi szörnyet. Az igazat nem mondom el, azt meghagyom Néma Bobnak. Egyedül folytatom a 'kutatást', vagy nem is teljesen egyedül, mert új barátot szereztem. Asszem ennyi...ma nagy veszteség érte a blogot de még van kiút. Erre viszont nektek kell rájönnötök, én megpróbáltam. Fáj is az egész.

A legjobban talán az fáj, hogy én, mint az oldal rendszeres látogatója, ha az enyém lenne a kép, ugyanez történt volna! FAKE FAKE FAKE. Jönnétek ugyanúgy az eszközeitekkel meg mindennel. Így nem érdemes, ugye értitek? Itt volt a lehetőség. A képen egy igazi szörny látható.

A Fanyűvő számára 2 út létezik. Első, hogy elkezdik vadászni és kihal. Második, hogy továbbra sem hisznek benne, ez a legjobb. És túlél bármeddig. Nagyon egyszerű! Mi lett volna, ha a többség, beleértve az admint, hisz dologban? Az maga lett volna egy álom. Ennek az oldalnak az álma.

Hasznos tanács: nézzetek utána a 'Penumbra' nevű horrorjátéknak. Minden válasz ott lesz, minden.

Lyphian 2012.08.26. 20:32:09

Ma tanultam valamit. Az emberek többsége képtelen felismerni az őszinteséget. Nekem sikerült. Bármennyien is támadtak.

Kevin Conroy 2012.08.26. 21:01:43

mégis milyen veszteségről beszélsz?:S hol van itt veszteség? nem hiszem, hogy attól az oldal kárára vált volna ez az egész, mert pár ember nem hisz a kép hitelességében. szerintem normális dolog az hogy vannak akik elhiszek, vannak akik nem.
ennek semmi köze az oldalhoz, hogy felszólal a "nem hiszem el" és az "elhiszem" oldal. felesleges elszomorodni, meg felháborodni és hasonló érzéseket gondolni azért, mert néhány ember szerkesztettnek hiszi a képet.
az eszközök azért vannak hogy bizonyítsunk velük. amit én belinkeltem 2 programot és képet, nem manipulált, másnak is ugyanazt mutatja. nem én készítettem. nem én találtam ki, hogy hány programmal lett "ÁLLÍTÓLAG" szerkesztve a kép és stb.
én és még az a pár ember sem szólja le azokat, akik hisznek a képben. ezt el kell fogadni. ennyi
örülök neki, hogy ennyire fontos, hogy hiszel a képben, és abban, hogy egy élőlény van rajta (mert nem szörny! attól, hogy nem tudjuk miféle, nem szörny!)
látja mindenki, hogy mennyi hozzászólás született, és mennyi ember jött ide.
attól meg ne parázzon senki, hogy Néma Bob befejezi az oldalt...

Kevin Conroy 2012.08.26. 21:04:12

az őszinteség meg nem egy képen és egy történeten alapszik... hanem az érzéseken.
számomra a kép nem hiteles, ez van, el kell fogadni. számodra Lyphian az, ez van, elfogadom.
ha pedig tényleg a lényt kapta le, és nem kamu, akkor én leszek az első aki bocsánatot kér majd Robitól.
ollé

J-rex 2012.08.26. 22:15:08

@Lyphian: "A Fanyűvő számára 2 út létezik. Első, hogy elkezdik vadászni és kihal. Második, hogy továbbra sem hisznek benne, ez a legjobb."
Bármennyire is ezt hiszitek, egy élőlény sokkal nagyobb veszélynek van kitéve, ha nem tudnak a létezéséről, mert akkor semmilyen védelem alá nem kerülhet. Az ilyen érveket , h el kezdik vadászni,csak a Hollywoodi filmek ültetik be a köztudatba...
Ha valóban felfedezésre kerülne egy ilyen lény, akkor elsőnek is megpróbálnák felmérni az állományát, esetleg védett területet hoznának létre számára,utána befognának néhány példányt, kutatási és szaporítási célból, h stabil legyen a populációja. Később állatkertekbe is kerülhetne, fogságban tovább szaporítanák. És higgyétek el, egy állatnak jobb sora van egy állatkertben, ahol minden nap etetik és nem is vadászna rá semmi, mint a vadonban.

Kati1004 2012.08.27. 07:44:09

Hmmm... tudjuk, hogy ez a Fanyűvő mennyire intelligens? Mert ha egy átlag majom intelligenciáját meghaladja az övé, akkor szerintem kifejezetten etikátlan lenne állatkertben szaporítani. Mintha most felfedeznénk valami eddig ismeretlen, elmaradott Amazonas-menti kis törzset, és gyorsan tenyészprogramot dolgoznánk ki rájuk.
De ez persze már erkölcsi kérdés, annyira nem tartozik a tárgyhoz. :)

robi92 2012.08.27. 08:30:57

OFF: Az emberek nagy része azt hiszi, hogy ők jobban tudják az állatok helyett. A vadállatoknak (szerintem) nem az a jó ha kis területen de teljes biztonságban él, hanem ha úgy élhet, mint az utóbbi sok millió évben élt az a faj.

ON: Állatkert? Kati1004 jól mondja, szerintem egy bizonyos intelligencia felett már semmiképpen nem szabadna rácsok mögött tartani az állatokat. Nem tudom, hogy ez a lény mennyire lehet okos. A kép egy híd közelében készült (a háttérben az erős fény már a híd feljárója). Lehet, hogy nem szereti a vizet, de volt annyi esze, hogy a hídon próbált meg átjutni. Csak akkor éppen elzavartam, mielőtt nekiindult volna.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.08.27. 10:53:22

@robi92:
Kicsit örülök is annak, hogy sokan nem hisznek benne. Hiszen ez számít a 21. században normális viselkedésnek. Próbálunk a tudományba kapaszkodni, ha valami eddig ismeretlennel találkozunk.

Én először hittem benne, de ahogy sokat nézegettem, már egy kicsit furának tűnt.
A programok szerint is szerkesztett, meg azon a "lilás képen" nem látszik a fanyűvő körvonala, tehát e szerint oda lett vágva.
De persze tévedhet a program. Ha valódi, akkor ez egy szenzáció, ha pedig hamis, akkor grat, elég jól sikerült.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.08.27. 10:55:08

@Kati1004: Ha valamennyire felegyenesedve képes járni, valószínűleg sokkal intelligensebb mint egy csimpánz vagy egy gorilla.

J-rex 2012.08.27. 11:56:57

@Kati1004: A némi nemű intelligencia nem számít, a delfinek sokkal értelmesebbek a majmok többségénél, mégis tengeri akváriumokban tartják, és bemutatókat is tartanak.-Na igen ez pont rossz példa,mert a tengeri emlősöket tényleg nehéz fogságban tartani, de pl az európai bölényt, vagy az ázsiai vadlovat az állatkertek mentették meg a kipusztulástól.
Visszatérve az intelligenciához, Amerikában az indián törzseknek is hoztak létre rezervátumokat...

robi92 2012.08.27. 13:18:23

@J-rex: Azt hiszem, ezzel főleg az emberek "intelligenciáját" írtad le.

Kati1004 2012.08.27. 20:55:38

Robi92: milyen igaz... :)

Jó, persze, a faj szintjén kimondottan kifizetődő a rezervátumokban végzett tenyészprogram, ld. európai bölény, panda stbstb.
De ha ugyanezt egy "emberi" intelligenciával rendelkező élőlénnyel csinálnák, annak már enyhén Lebensraumpolitik szaga lenne... mivel ezen a szinten már nem beszélhetünk fajról az egyedeket figyelmen kívül hagyva.

LacikaJrockLove 2012.08.27. 23:11:09

Hú de sok komment jött! Nem tudom írtok e még ide de mér sok minden lezajlott. Már valaki másolta is a véleményem a képről, Miskolci Laci vagyok, a másik kriptid blog írója.

Nem értem valakinek miért esik rosszul, hogy nem hisznek a képben. Ha feltétlenül bevennénk mindent, akkor a sok trollkodó, becsapni akaró ember elhalmozna minket kitalált történetekkel meg hamisított fotóval, mert tudnák hogy na mi mindent elhiszünk...

Istvánnal folyamatosan beszélgetek msnen, nem is akarom bántani, de nemkéne egyből mindent elhinni-e. Én ha kapok egy ilyen fotót nem teszem ki egyből. Inkább megpróbálok utána járni és még kérdezősködök.

Utóljára kiraktam a blogomba egy szemtanú jelentését, akinek a neve Fanni. Ráadásul nem is ő keresett meg engem, hanem én őt. Le ellenőriztem az emailjét is és a facebook profilját is kiadta. Szóval már legalább ez egy kis kiindulópont a személyről, hogy nemcsak egy gyorsan megkreált emailről írt valaki.

Írt valaki, aki az állítólagos lábnyomot készítette még korábban, nem tudom már ki volt az.
Neki azt üzenném, NEM bántásként, hogy gondolom nem vagy erdész és nyomszakértő, miért nem mutattad meg egy vadonőrnek, erdésznek a fotót hogy mit gondol róla, milyen vad hagy lábnyomot?

Én megkérdeztem egyet , anélkül hogy bármi szót szóltam volna a kép történetéről, vagy a nyűviről. s ezt írta:

"Lehet nevezni szkeptikusnak, de elég egyszerű a magyarázata. A képen egy emberi kézlenyomat látható, amin kivehető a tenyér, valamint a mutató, középső, és a gyűrűs ujj. A cikk viszonylagos pontos beszámolójával lazán rekonstruálni lehet a mozdulatsorokat. A túrázó október 31.-én figyelte meg a képen kivehető friss nyomot, és gödröt. Nos, aki azt ásta valószínűleg édesgyökeret keresett. Annak a gyűjtését októberben szokták kezdeni. Míg gyűjtötte a gyökereket, addig a jobb tenyerével a gödör szélén támaszkodott, majd mikor fel akart állni, akkor előrehajolva, a kézfejével, vagyis az ujjain támaszkodva rásegített. Ezt jól bizonyítja, hogy míg a mutató és a középső ujj ilyen helyzetben egy síkban helyezkednek el, addig a gyűrűsujj kissé félre fordul. Másrészt kivehető a súly eloszlása is. A mutató, és a középső ujj bütykei jobban belemélyednek a földbe, mint a gyűrűsujjé. Egy kérdést lehet feltenni, hogy hol az illető cipőnyoma? Mivel a fóti Kopasz-hegy a falu tövében helyezkedik el, és ebből kifolyólag sok a látogatója, így cipőlábnyomok garmadája tarkítja a természetet. Valószínűleg a megfigyelő figyelmét teljesen elkerülte, mivel annyira megszokott látvány, vagy pedig egyszerűen a lenyomat készítője a vastag fűben gugolt, esetleg a térdén ült, és onnan lépett rá az agyontaposott ösvényre."

BP80 2012.08.27. 23:15:17

Egy picit gondoljunk bele:

Itt nem "A Fanyűvő" van, hanem több példány (tegyük fel persze). Hogy miért nem lehet csak egy -vagy néhány- arra mindjárt kitérek.

Mekkora populáció szükséges ahhoz, hogy a gének keveredése kielégítő legyen, és ne legyen beltenyészet miatti hanyatlás, majd kihalás? Századévekre vetítve. A 400 példányból állt hegyi gorilláknál ez még éppen nem volt probléma, viszont egy évtizeddel ezelőtt az amuri leopárd kb 50-100 példányánál már igen. Itt egyértelműen a gorillához kell hasonlítanunk.

De ez sem igaz, mert egy 300 fős populáció ki van téve a természeti csapások-betegségek okozta katasztrófáknak, tehát kell egy "biztonsági tartalék". A halandóság is nagyobb, mint nálunk, a szaporodás üteme fokozottabb, ezért a gének is gyorsabban keverednek. Elég egyszer hibázni, hogy lecsökkenjen a példányszám, és onnét már a lejtő, a hanyatlás és a kihalás van csak.

Namost a fényképen szereplő akármi tutira nem élne túl egy -20 fokos telet. A hozzánk hasonló égövön megfigyelt Bigfoot is kvázi mint egy medve, olyan szőrös. Ha ez csupasz, akkor az eszközhasználatra utal, de így is viselnie kéne állatbőröket.

Tehát: egy többszázfős, kvázi bennszülött-kőkorszaki ember szintjén élő közösség mennyi kárt okoz a vadállományban, illetve mennyi nyomot hagy maga után? Csak gyümölcsevésből nem él meg, mert jön a tél, és egyébként sincs annyi gyümölcsfa a vadonban, ami a napi élelmiszerigényt fedezné. Az emberszabásúak is egész nap esznek,de a dzsungelben van is mit.

És ezek soha nem buktak le az elmúlt mondjuk csak 200 évben, amikor már voltak tömeges vadászatok, de már régebben is a királyé volt minden vad, és figyelték az állományt az orvvadászok miatt. Napjainkban mindenütt utak, falvak, vadászok, túrázók, de sehol egy nyom. Hihető.

Ja igen, nagyon nem mozoghatnak, mert lebuknának. Meg lehet nézni az úthálózatot, hol vannak falvak, túraösvények, továbbá vadászat kb mindenhol és egész évben(!!!) folyik, ésatöbbi. A vadállományt figyelik, különös tekintettel az orvvadászatra utaló jelekre, nyomokra. Senki nem látott még semmit? Télen sem a hóban?

A másik lehetőség, hogy csak pár példány él. Ez sem lehetséges. Ha csökken a populáció, akkor egy küszöb elérése után olyan sűrűséggel jelentkeznek degenerációk, szellemi és testi fogyatékosságok, hogy az utolsó mondjuk 40 példány, már kvázi életképtelen szefós, és utód nélkül kihal. De ez is egy folyamat, a szellemi hanyatlás miatt előbb-utóbb lebuknak, vagy egy félhülye példány simán besétál a kertbe répáért, és nem zavarja, hogy ki látja, stb. Ez akár már kutyáknál is így van, az emberszabásúak meg -pláne itt már emberről beszélhetünk- pedig extrém módon érzékenyek a beltenyészetre.

Egy teljesen aktív, öntudatosan mozgó, szellemileg ép egyed stabil populációra utal.

Bocs, de valami nagyon durva képpel kell előállni, hogy elhiggyem, Veszprém mellett egy komplett ősember kolónia él, akik a Szigetközbe való kiránduláskor a hidakat is használják. :)

Bocs ha hosszú volt.

robi92 2012.08.28. 08:01:38

Nekem eszembe sem jutott, hogy ez egy faj lenne. Tökéletesen jól mondjátok, sok ekkora lény nem tudna rejtve maradni, főleg ilyen népsűrűség mellett. Néha lehet olvasni hírekben, hogy "Felfedeztek egy új fajt!" Aztán kiderül, hogy egy 2 mm-es kis rovarról van szó az amazonasi esőerdő közepén. Ettől még szenzációs dolog, de új nagytestű állatokat már nemigen találunk.
Valamelyik régebbi bejegyzésben írták itt, hogy ez valami teljesen egyedi, egyszeri dolog lehet. Hogy pl. kirakták a gyereket, mert valami olyan rendellenességgel született amit az anyja nem volt képes elfogadni. Valahogy túlélte és most itt kószál köztünk. Mint a Hanyistók.

Köszönöm a hozzászólásokat! Jó ennyire logikus, ésszerű magyarázatokat olvasni.

(nincs facebook regisztrációm, jobbnak látom nem belekeveredni a rendszerbe :) )

Lyphian 2012.08.28. 09:54:52

@LacikaJrockLove: Én vagyok a lábnyomos. Csáki Krisztián. Nem tudtad? Ja de mondjuk nem is voltál önmagad mikor nyár elején beszéltünk na mindegy. Nem is próbálkozom meggyőzéssel. A te 'emberi kézlenyomatod' akkora hogy azt el se hinnéd, én a saját szememmel láttam. Az egy lábnyom. Elkerülte a figyelmem a sok cipőnyom? Tévedsz, na látod ezért nem érdemes próbálgatni azt aki a saját szemével látott mindent. Egyetlen cipőnyom sem volt akkor ott. Sokan járnak arra az igaz, de akkor nem volt. A te erdészed meg betaszítaná magát a süllyesztőbe ha tudná mekkora okosságokat mondott.

LacikaJrockLove 2012.08.28. 19:45:48

@Lyphian: ne haragudj de inkább hiszek egy erdésznek, mint egy amatőrnek. Ilyen alapon a szomszéd mariska nénit is megkérdezhetném hogy mivan a fényképen.
De ha az ott egy olyan érdekes lábnyom, miért nincs ott a többi lábnyoma? Miért csak egy?
Ja és ha annyira kiáll valaki azért, hogy ez a kép igazi (mármint a nyűvis, nem a lábnyomos) miközben már meglett száfolva minden oldalról, itt az eredeti kép :
a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/298879_2383408001459_874481580_n.jpg

LacikaJrockLove 2012.08.28. 19:48:45

@LacikaJrockLove: *cáfolva, bocs.
Akár emberi kéznyomat, akár sima vaddisznóé, még mindig nem értem, hogyha ennyire nem hagy nyugodni, miért nem mutattad meg egy szakértőnek...
Saját szemeddel láttad, de mégsem tudod 100%-ra biztosítani hogy az egy kriptid nyoma.

LacikaJrockLove 2012.08.28. 19:51:31

@LacikaJrockLove:
Ja és engem nem meggyőzni kell, mivel az első beszámolókat jómagam küldtem be Istvánnak, mikor még nem volt saját blogom...és azóta is gyűjtöm az infókat a lényről. A nyomról fölösleges vitatkozni, mindenki azt lát bele amit akar. Lemerném fogadni, hogy már te is láttál sokszor ilyen nyomot, mielőtt még olvastál volna a lényről, csak akkor még nem tűnt fel és nem értelmezted másként. Most megláttad, és "hoppá, ez csakis a nyűvi lehet!"
Inkább csak arra hajlok, hogy nem kell mindent bekajálni.

Kevin Conroy 2012.08.28. 21:07:21

erről ennyit. köszönjük szépen a 2 programnak, köszönöm szépen Lacinak az eredeti képet... már az útjelző tábla is fura volt számomra, hogy pont egy kanyarba helyezik el + nincs is sztem ilyen tábla Magyarországon sem...
szép sztori volt, szépen szerkesztett kép volt...majd esetleg legközelebb bejön a hülyítés.
jöhet a sírás.

Lyphian 2012.08.28. 21:46:47

@LacikaJrockLove: Amatőr? Hívj annak. Miért csak egy lábnyom volt? Olvasd el megint a történetem, hátha levonsz belőle valamit. Vajon még mindig hiszem hogy Robi egy eredeti, szerkesztetlen képet küldött be? Igen. Néma Bobnak már el is mondtam mindent. Miért nem mutatom meg a nyomot szakértőnek? Ugye csak viccelsz? Bármelyiknél többet tudok az erdőkről. Ki mondta neked hogy nem tudom 100%-ra hogy az egy """kriptid""" nyoma? A lábnyom előtt is láttam már olyat amit el sem tudsz képzelni. Te vagy az aki azt lát bele amit akar haver.

Milliószor ültem már végig egyedül egy éjszakákat olyan helyeken amiről embernek fogalma sincs. Ismerem azt a félelmet mikor a látványtól a lábaid felmondják a szolgálatot, és vicc nélkül megvakulsz, képtelen vagy ilyenkor bármit is látni. Vagy ismered? Nem hiszem. Akkor tudnád hogy Robi képe nincs megszerkesztve. Néma Bob, te jössz, én elküldtem az e-mailt. Hajrá.

Lyphian 2012.08.28. 21:56:29

Senkit nem akarok bántani mert tudom hogy a különbségeket félretéve kéne élnünk. Csak akkor van esély. Néha talán durván fogalmazok, ezt elismerem és azt is elismerem hogy mindenki hibázik. De az igazi vezetők nem. Néma Bob az oldal vezetője. Nem is hibázott azzal hogy felrakta a képet.

Lyphian 2012.08.28. 22:09:58

Hogyha az admin nem mondja el neked az igazságot Laci, akkor majd én. Amúgy miért nem adtok az egésznek egy kis időt? Miért kell támadni?

Kevin Conroy 2012.08.28. 22:10:27

senki nem mondta hogy hibázott... ezen nem is érdemes vitatkozni.
de megint csak azt tudom írni, hogy van az az oldal, aki azt hiszi igazi a kép, és van az, aki azt gondolja nem az.

Kevin Conroy 2012.08.28. 22:16:28

az 5 nap szerintem elég idő arra, hogy meg tudja mindenki állapítani, hogy a döntése melyik oldalra sodorja...
személy szerint nem akarok senkit magammal húzni. mindenki döntse el azt, hogy milyen számára a kép.
de végigkérdezgettem elég sok embert a kép hitelességével kapcsolatban. 1-2 kivétellel MINDEGYIKÜK azt írta, hogy már ránézésre látszik, hogy szerkesztett + más programokkal is átnyálazták a képet. van természetfotós ismerősöm, ő is megnézte, ő is szerkesztett képnek tartja. a 2 programról amit én linkeltem, már nem is beszélve...

BP80 2012.08.28. 23:50:26

Most csak azt kérdezném, hogy már eltelt pár nap, és várunk valamire, de mire illetve meddig és miért kell várni? Konkrétan valami szupertitkos akció folyik a háttérben, amire "adjunk időt", de most mi fog változni? Vannak még fotók? Azok után, hogy itt már az eredeti is előkerült fog még valami változni? Csak kérdezem...

robi92 2012.08.29. 06:07:46

Eredeti fotó? Na ez aztán szép, dicső dolog! Gratulálok annak, aki csinálta.
Lyphian már elküldte e-mailben, én visszaküldtem és ezt válaszoltam neki:

"Ne aggódj, ez a kép csak egy vicc. Van egy technika, amivel - a kép egyik részét átmásolva a másikra - el lehet tüntetni dolgokat. De ha ügyetlen az ember, akkor nagyon jól látszik, hogy mit is művelt.
Pirossal bekarikáztam, ahol egyértelmű ismétlődést látok. (háromszög alakban három világos folt, alatta kis sötét rész) Ilyen a valóságban nincsen, de legalábbis nagyon kicsi rá az esély.
A zöld karika kisebb törésvonalakat jelöl. Mintha elcsúsztak volna a pixelek. Ez is a számítógépes manipuláció egyik hátulütője.
És szerintem még a szalagkorlát vastagságával is gondok vannak, hiszen itt-ott változónak tűnik, pedig az szabvány. Gondolom a perspektíva miatt lehet ez, szóval tutira photoshop a kép. És a felbontása is sokkal kisebb.
Mindenesetre nagyon jó munkát végeztek, csak sajnos túl jó nyomot hagy maga után a számítógép."

És itt a kép, meg amit nézni kell rajta:
kepfeltoltes.hu/view/120829/298879_2383408001459_874481580_n_jelolt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

(Bocs Lyphian, hogy kimásoltam azt, amit neked írtam, de így egyszerűbb)

robi92 2012.08.29. 07:37:12

Most nézem, az én verziómon már el vannak mosódva a pixelek, de az "eredetin" meg lehet nézni úgyis:
a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/298879_2383408001459_874481580_n.jpg

Lyphian 2012.08.29. 09:13:55

@robi92: Semmi gond! Nézzétek meg mi van a Nyüvi lába között mindkét képen, Robi eredeti képén és azon, amelyiken nincs Nyüvi. Minden tiszta lesz :) Amúgy nemtom ki próbálja szabotálni az oldalt.

Lyphian 2012.08.29. 09:16:50

Kb. az történt hogy valaki fogta Robi képét és eltűntette a Nyüvit. Lehet, hogy azzal a céllal, hogy védje, de erre kevés az esély. Jó lenne ha a jelentkezne, most hogy lebukott és mondana valamit.

Kevin Conroy 2012.08.29. 11:30:51

Ez már azért kicsit szánalmas...
Miért nem lehet elfogadni azt, hogy valaki nem hisz a képben? És miért nem lehet elfogadni azt, hogy valaki hisz benne?
Hagyjuk már ezt abba... Kár lovagolni ezen az egészen. Ha kamu a kép, akkor kamu, ha nem, akkor nem.
Ideje lenne befejezni ezt az egész baromságot, és azt is, hogy vitatkozunk ezen az egészen.

Lyphian 2012.08.29. 11:42:29

@officialKeri: Senki nem vitatkozik öregem ha nem tetszik minek írogatsz. Ott van a bizonyíték mindenre. Pfft essen már le.

J-rex 2012.08.29. 11:58:21

@robi92: ha mondjuk pontosan leírnád, hogy hol is készült a kép, (nem csak helységnév, hanem tényleg pontosan, h mitől merre, és milyen távolságba), akkor aki tud elmehetne oda, és megnézhetné, h valóban létezik-e ez a hely...
@LacikaJrockLove: te meg azt mond meg, h hol/ hogy találtad meg az eredeti képet.

Lyphian 2012.08.29. 12:06:49

@J-rex: Gondolom valaki gondoskodott arról, hogy admin lássa a képet ahol nincs a Nyüvi. Mi meg itt vitatkozzunk mindenen. Hát ez bejött. Le is bukott, csak azt nem tudjuk ki, és miért tűntette el a Fanyűvőt...

Kevin Conroy 2012.08.29. 13:20:30

@Lyphian: nekem nincs semmi gondom. én nem vitatkozok. én csak annyit írok minden egyes alkalommal, hogy mindenkinek el kéne fogadni a többi ember véleményét. kép nélkül is tudom, hogy létezik. nekem ez a bizonyíték.
az más kérdés, hogy bizonyítom azt az állítást programokkal, hogy a kép kamu. Robi pedig a kép hitelességét azzal, hogy látta a lényt.
másrészt a Laci által belinkelt képet megnéztem az ELA programmal. azzal nem láttam semmit rajta. a jpegsnoop viszont szintén azt mutatta, hogy a kép szerkesztett. Class 1 - Image is processed/edited

engem az az útjelző tábla érdekel de nagyon.

Lyphian 2012.08.29. 13:26:22

Útjelzőtábla....nem bánt.

Lyphian 2012.08.29. 14:54:41

Amit én vettem észre, hogy tényleg valami eltűntető módszerrel tűntették el a lényt.

Példa: nyissátok meg mindkét képet, amelyiken nincs a Nyüvi és azt amelyiken van. A Nyüvis képen nézzétek mi van a lény lába között. Semmi. Növényzet. Most nézzük azt, amelyiken nincs lény. Pont azon a helyen van egy barna kis folt. Na ez a Nyüvis képen nincs. A kép valamelyik részéről lett az bemásolva. Egyenlő: valaki eltűntette a Nyüvit Robi eredeti képéről, de ezt már ő is mondta. Csak azt nem tudjuk hogy ki! Mindenesetre gondoskodott arról hogy Robi képét kamunak állítsa az adminok szemében. Ez történt.

Lyphian 2012.08.29. 14:57:19

Hát ez a valaki jól összeugrasztott minket!

Kevin Conroy 2012.08.29. 15:06:38

igen. lehetséges. ugyanis a jpgsnoop is kiadta azt, hogy az elvileges "eredeti" kép szintén szerkesztett
amúgy rohadtul nem értem, hogy miért kell hülyíteni az embereket.
az évek során itt olyan emberekkel találkoztam (Néma Bob, Miskolci Laci, Tantos András, te Lyphian, Dinobuster), akiknek olyan az érdeklődési köre, gondolkozása mint nekem. és ennek nagyon örültem, mert egy olyan csapat jött létre, akiknek az összetartás a legfontosabb. erre fel bámm...valaki nagyon megkavarta a kakát... szerintem ebből nem kér senki

Megadatott 2012.08.29. 15:25:15

Mindenekelőtt azt a kérdést kell feltenni kinek áll érdekében hamisnak tüntetni fel a képet?

Na Kinek? Tök egyértelmű! Csak egy ilyen személy van, akinek érdeke hogy hamisnak tüntesse fel a képet!

Ez pedig a Nyüvi maga!!!

Teszi itt nekünk a félig állat - félig embert, aztán jókat röhög a markába! Simán leszedi magát a képről! Ennyi.

Lyphian 2012.08.29. 15:55:27

Egyetértek. Talán Laci tud valamit arról hogy került birtokába az üres kép. És itt van még plusznak hogy Laci az üres képet azután kapta meg miután már itt fent volt az oldalon Robi képe...már megkérdeztem hogy van-e dátuma az üres képnek, ott lenne a válasz.

Lyphian 2012.08.29. 16:08:49

@Megadatott: Nem kizárt hogy valaki tényleg védeni akarja...de annak van 1000 más módja. Például feljön kommentelni vagy elkezd egy Fanyűvő-védő blogot. Jajj, inkább nem adok ötleteket...

Kevin Conroy 2012.08.29. 16:36:12

@Lyphian: a jpgsnoop azt mutatta időpontnak a képről hogy 2012.01.23. 03:25.
ez vagy a szerkesztési időpont, vagy a készítés időpontja (avagy 03 óra nem hajnalra értendő, hanem délután 15-re)

Lyphian 2012.08.29. 16:39:42

@officialKeri: Az Január. De a nap süt ezerrel. Nem hinném hogy így néz ki a táj januárban. Vagy igen?

Lyphian 2012.08.29. 16:45:26

Itt egy 2012.01.19-es időjárás-jelentés. Azt mondja hogy 3 Celsius fok volt ekkor Szigetköznél. videotar.mtv.hu/Videok/2012/01/19/20/Idojaras_jelentes_2012_januar_19_20_00.aspx Valami már megint bűzlik. Biztos jók ezek a programok? jpgsnoop stb.?

Lyphian 2012.08.29. 19:11:59

Most jutott eszembe valami nagy hülyeség...talán a Nyüvi teste olyan anyagból van amitől a kép a vizsgálása során értelmetlen adatok jönnek ki. Tudom, tudom :D Ezt inkább felejtsük...

kmj 2012.08.29. 21:32:41

HAHA, a kép hiteleségébben eddig egy picike hibát sem találtam, annál inkább az ellenérvekben. Egyébként érdekessségként felvetném még grátisznak, hogy a különleges elszigetelet falukat, ahol tényleg szó szerint rokonok nemzenek gyerekeket, és mégsincs semmi genetikai bajuk, sőt olaszországban is van ilyen falu, ezt biztos említettem már 1x, ahol még előnyös is ez a belszaporulat, mert nulla a rákos megbetegedések aránya. Szóval nincsenek arany szabályok a természetben, nem tudhatjuk mindenről, hogy hogyan alkalmazkodott genetikailag az adott populáció.
A másik, meg, hogy ma értem haza az 1300 km-es duna menti bicikli túráról.
Ráaduásul átmentünk az egész szigetközön, és pont, arra gondoltam ma, hogy ilyen helyen tudna e élni a Fanyűvő? azt gondoltam magamban, hogy ott túl sok a szántó-föld, autó, meg ilyesmi, de hát ha mégis élnek ilyesmik arrafelé, akkor nagyon nagyon jól alkalmazkodhatnak az autókhoz, váratlanságokhoz, stb. Ráadásul a régi férfarkas jelentések is észak és nyugat magyarországról térségéről származnak.
A Másik érdekesség, meg, hogy Dunaalmás után volt elvasalva egy nyuszt, apám ötlete volt, hogy nyuszt lehetett, és tényleg olyan volt a bundája, talán még mindig ott van a vasúti átjáró előtt.

kmj 2012.08.29. 21:37:05

Nekem az a leggyanusabb, hogy nem ferde a kép, tehát túl jóra sikeredett xD.

BP80 2012.08.29. 23:48:05

@kmj: Tudományos kísérletek ezrei, és egyéb megfigyelések számtalan alkalommal bizonyították, hogy a belszaporulat mennyire káros a génállományra. Ez tény, ne fessük már az eget zöldre! De érdekelne konkrétan -mondjuk belinkelve- milyen településekről és hol olvastál cikkeket. És akkor megnézhetjük az elszigeteltség mértékének valódi voltát, a tényleges halálozási okokat stb. Aztán továbbgondolhatjuk, hogy egy ilyen közösség hogyan működne mondjuk félezer év távlatában, oks? Az ókorban és a középkorban bizonyos területeken a lakosság 30%-a szenvedett testi és/vagy mentális visszamaradottságokban az eseti beltenyészet miatt! Az meg, hogy kihozod a beltenyészetet mint a rák ellenszerét külön szenzációs. :) Tudod hány olyan része van a világnak, ahol nincs vagy alig ismert a rák? Azért ne mossunk már egybe különböző dolgokat ha lehet!

De ez csak egy tényező, a mindennapi tevékenységek során amúgy is elkerülhetetlen a rendszeres találkozás az emberrel, és a nyilvánvaló nyomok hagyása táplálékszerzés közben. Próbáljátok már meg elképzelni egy ilyen közösség mindennapjait! Lehetetlen, Magyarországon talán 1-2 olyan mocsaras terület van, ami ősvadon, mindenütt máshol vadgazdálkodás, fakitermelés, egyéb erdőgazdálkodási tevékenység folyik!

Mondjuk pár hozzászólással fentebb Robi hozta ki, hogy szerinte ez egy visszavadult "Maugli". Ez lenne a leghihetőbb, volt pár ilyen eset a történelemben, de egyik se ugrált a fákon mint egy majom és egyik se nőtt 3 méter magasra. Ja igen, és igazi vademberként ugyan tartották a távolságot, de különösebben nem izgatta őket, hogy kivel találkoznak.

robi92 2012.08.30. 07:27:00

Nemár, januárban hol volnának az ilyen zöld lombok?! :D

Itt készült a fotó: 47.759645,17.518591
Kresz-tábla is van ilyen, csak a gyökér jómunkásemberek fordítva rakták ki. :D

Amúgy sajnos rosszul mondtam, ez a hely még nem igazán Szigetköznek számít, mert ugye még a Mosoni-Duna jobb partján történt. De a környezet, a táj már persze ugyanaz, az a néhány méter nem oszt nem szoroz. Tényleg sok szántó van errefelé, elég sűrűn lakott hely pl a Bakonyhoz képest. De sok keskeny erdősáv maradt, ahol szinte anélkül be lehet járni a vidéket, hogy ki kéne menni nyílt területre.
Reménykedjünk abban, hogy valamelyik folyó megállítja, mert nem volna jó ha átmenne Ausztriába vagy akár Szlovákiába. Sajnos az országhatár csak minket befolyásol, legalábbis amíg az nem betonfal szögesdróttal.

kmj 2012.08.30. 07:46:41

BP80 Honnan tudod, hogy ennek a fajnak nem-e pont az az egyik előnye, hogy jól bírja a beltenyészetet? Egyébként az olaszországi falút az anyukám mesélte hónapokkal ezelőtt, és nem fogok útánajárni a kedvedért.
Egyenlőre hitelesnek tartom a fotót, de ettől függetlenül megkérdezek pár embert, hogy tényleg az-e, de ha igazi, ha nem, mesteri munkája Robinak, és még művészi is :D.

Lyphian 2012.08.30. 10:24:29

@robi92: A koordináták 1183 km-re mutatnak a Francia partoktól :D Atlanti-óceán. Le tudnád te is ellenőrizni? Ezt írtam a Google Earth-be: N47.759645 W17.518591 Tehát északi és nyugati szélességek.

Lyphian 2012.08.30. 10:28:38

Jajj, nem, bocsánat, a koordináták jók.

robi92 2012.08.30. 15:39:47

Bizony, a miénk a keleti oldal :)

kmj 2012.08.30. 17:59:22

Megnéztem egy oldalon, hogy milyen magasak ország szerte a szabvány alapján a szalagkorlátok, és azt írták, hogy 0,75m. Tehát ha a képen is kb 0,75 méter magasságú a szalag korlát amit átugrik a nyűvi, akkor könnyen meglehet saccolni az egyed magasságát.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.08.30. 18:05:22

El kéna menni arra a helyszínre, hátha hagyott a nyűvi valamiféle nyomot maga után.

Lyphian 2012.08.30. 18:26:48

@kmj: Hát...fogtam a Paint-et, képzeletben kiegyenesítettem a Nyüvit és megjelöltem egy pöttyel. Nagyon 'optimista' voltam, hogy ne legyen túl magas. Így, picit kevesebb mint 4x fér bele a 0.75m méter a megjelölt pötty magasságához. 4*0.75cm = 300cm. Ebből vegyünk le (habár nem szabadna, már így is nagyon vigyáztam). Én azt mondom minimum 280 centiméter. Más szerint??? Nézzétek meg ti is, 3-4 vélemény elég és vegyük az átlagot.

Lyphian 2012.08.30. 18:29:58

Úgy értem, jöjjön össze ilyen 3-4 vélemény vagyis egy saccolt magasság és ennek vegyük az átlagát.

robi92 2012.08.30. 18:57:12

Jártam arra, de csak sűrű bozót az egész, semmi felismerhetőt nem találtam.
Az a 3 méter szerintem kicsit sok lesz, nem volt akkora. Legfeljebb lemérem azt a korlátot, elég régóta ott áll. (nemrég kezdtek ott egy építkezést (hídfelújítás), szóval biztos fel lesz dúlva a környék)

Lyphian 2012.08.30. 19:16:58

Jól van, mondjuk hogy 2.6 részemről, 2.3 Robi részéről. Eddig 245 cm :) Ilyen magassággal szerintem megfog, összegyömöszöl és kidob a kukába. Reménykedtem hogy nem lesz ekkora..én vagyok 192cm és csak a mellkasáig érnék.

kmj 2012.08.30. 19:36:03

Nem hiszem, hogy 220nál alacsonyabb xD.

Lyphian 2012.08.30. 19:51:03

@kmj: Eddig 2.36 méter. KMJ amúgy nem teszed ki azt a makis képet? Már nem emlékszem milyen állat volt de nekem tetszett :) Mármint a profilkép.

kmj 2012.08.30. 20:51:03

Volt valami gebasz bejelentkezésnél az előző felhasználónál, talán elfelejtettem a jelszavát, de annyira beakartam lépni, hogy úgy tűnik egy új felhasználóval kerültem ide, a profilképet meg régebben töröltem a gépemről, mert képlomtalanítást végeztem, de keresek egy újjat, mert a régit nem találom ;D.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.08.31. 12:51:12

Jó ez a mosómedvés kép is :)
Egyébként a nyűvi magasságát 240-250cm-re saccolnám.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.08.31. 13:19:48

Remélem nem baj, én is kitettem a képet a blogomra, hátha így híresebb lesz a fénykép. Képszerkesztővel felnagyítottam és elláttam egy kriptid blogos vízjellel.
kriptozoologia-kitalalt.blogspot.hu/2012/08/fenykep-fanyuvorol.html

KMJ 2012.08.31. 16:07:52

NAH, kiváncsiságból megpróbáltam megint belépni ezzel a felhasználóval, és sikerült, az emailját felejtettem el, de eszembe jutott.
Egyébként a fanyűvőnek a színe elég érdekes, szerintem nem véletlen, hogy a nácik is sok harckocsit szürkére festettek, biztos sokoldaluan előnyös rejtőszín, pl. a híres tiger tankoknál is sokat szürkére festettek: [url=http://kepfeltoltes.hu/view/120831/CEN_10131s3---tiger-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/120831/CEN_10131s3---tiger-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

KMJ 2012.08.31. 16:08:54

.hu/view/120831/CEN_10131s3---tiger-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

KMJ 2012.08.31. 16:10:04

Béna vagyok, na mind 1:D.

Strössner_Alfréd 2012.08.31. 16:31:07

Robi92 csak egy képet készített a lényről? Nincs esetleg előtte-utána kép? Vagy a Google Earth-ön bejelölhetné a helyszínt, aki meg a közelben lakik egy kis hétvégi terepmunkára is elmehetne. Jó lenne...

LacikaJrockLove 2012.08.31. 17:26:49

hali srácok. na szóval. nem akarom más oldalát reklámozni, de csak így tudom leírni a dolgokat. szóval van a Legendavadász oldal, nekik is van fészbuk oldaluk. Oda István felrakta a képet, hogy mit gondolnak róla. Az emberek 80%-a leírta hogy miért kamu, ezt most nem részletezem de nagyjából azt írták amit itt is a legtöbben, meg amit jómagam is. Megkérdeztem grafikusokat, akik értenek a ps-hez hasonló dolgokhoz, mind azt mondta hogy a kép kamu, nem azért mert egy ismeretlen lény látható rajta, hanem mert megvan szerkesztve tényleg semmi sem stímmel rajta ami a lény közelében van... de ok, akkor nem fogadjátok el ezt a verziót úgylátom.
Hogy honnan van meg az eredeti kép? Nem én szereztem. Ez is a legendavadászba linkelte be egy olyan személy aki kamu képpel volt bent. Na de felteszem a print screent két részletben és mentsétek le , mindenki olvassa el a kommenteket, rálehet nagyítani hogy olvasható legyen és vonjátok le a következtetést, mást nem tudok mondani.
Tessék:
1.része
kepfeltoltes.hu/120831/4329398961._www.kepfeltoltes.hu_.png
és a folytatása:
kepfeltoltes.hu/120831/2._www.kepfeltoltes.hu_.png
csak nem fért rá egy képre mert akkor túl hosszú lett volna. Na kíváncsi vagyok erre mit írtok majd.
üdv!

Lyphian 2012.08.31. 17:45:25

@LacikaJrockLove: Szóval van egy enyhén szólva is gyanús karakterünk, akin jobban keresztül lehet látni mint azon a lyukon a férfi vécéből a női vécébe. Majd elmondja hogy István tűntette el a Fanyűvőt Robi képéről...Igen, hogyne, teljesen logikus xD A beszélgetésetek során minimum 10x lebukott. Kár ezen már filózni...minél többen hiszik hogy a Nyüvis kép kamu annál jobb a mi lényünknek.

BP80 2012.08.31. 20:13:37

@KMJ: A német tankok nem a rejtőzködés miatt voltak szürke színűek. Köze nincs hozzá. Lévén, hogy NEM univerzális rejtőszín, pláne nem mondjuk egy nyári réten a repülők elől.

A birodalmi szürke a megkülönböztetést szolgálta pl a zöld orosz tankoktól.

A rejtőzködésre a Waffen SS fordított először figyelmet. A képkeresőbe beírod, hogy "Waffen SS camouflage" és meglátod.

KMJ 2012.08.31. 21:00:49

@BP80: Lehet, hogy megkülönböztetés is volt a célja a tankok festésének, ez érdekes is, amire én céloztam, hogy mivel szolid szín, ezért viszonylag egyformán előnyös/hátrányos rejtőszín télen-nyáron, éjjel-nappal, tehát nincs az, hogy pl. kivágják az összes erdőt, akkor a faj kipusztul, mert mondjuk erdei színű volt és az túl sötét a mezőkön, hanem matt világosszürkés színű, ami nekem kevésbé feltűnő, mintha egy erdei rejtőszínű valami mászkálna mondjuk a mezőn.

KMJ 2012.08.31. 21:07:36

Tehát mondjon valaki egy univerzálisabb rejtőszínt a világosszűrkénél, ha tud.

BP80 2012.08.31. 22:13:25

@KMJ: Nincs olyan, hogy univerzális rejtőszín. Ha lenne, a hadsereg már régen használná, hidd el. A természetben is fajok ezrei használnák.

Az élőhely megváltozásakor pedig a faj is színt vált, általában pár generáción belül. Ez eddig lepkéknél bizonyított (fehérről-feketére), de más fajoknál is megfigyelték, csak még nem reprodukálták.

Tehát a szín éppenhogy egy rugalmasan változtatható valami, akár évszakonként is.

A szürke pedig kifejezetten hátrányos, esetleg télen lehet jó valamire. Ilyenkor nem lehet az alapján osztályozni, hogy "szolid szín", mert ez helyzetfüggő! Tehát pl a zöldben kitűnik, fák között kitűnik, vízben kitűnik, stb. A természetben található elterjedt színekből kéne akkor válogatni, pl barna. Az mindig van, más nem, egy kidőlt fatuskónak hiszed. Télen- nyáron megfelelő. Nem véletlen, hogy a leginkább elterjedt.

Továbbá amennyire én tudom a hominida észleléseknél is általában sötét-barnás színt figyeltek meg.

KMJ 2012.08.31. 23:01:27

@BP80: Értem, és mit gondolsz az elefántbőrről? az is hasonlóan visszaveri a napfényt www.kepfeltoltes.hu/view/120831/imagesCAZDXTP1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg , lehet, hogy hozzá hasonlóan a nyűvi bőr színe is alapból szürke, és + jöhet hozzá valamennyi szőr, meg valamilyen szőrszín a környezettől függően.

BP80 2012.09.01. 00:13:27

Kétszer is benyelte a kommentemet, úgyhogy ha később kidobná őket a blogmotor, akkor elnézést a floodért. Két részletben írom:

@KMJ: Azért veri vissza a napfényt, és azért szürke az elefánt bőre, hogy kibírja a szélsőségesen erős napsütést. Továbbá az elefántnak nem célja, hogy rejtőzködjön.

Sőt, ahogy egyre haladunk a nagyobb testméretek felé, a rejtőszín ugyan megtalálható, de nem elsődleges fegyver a túlélésért vívott harcban. Lásd amuri tigris és leopárd:

wwf.hu/d_img/111/2012-06-20-leopard2.jpg

www.hirado.hu/Hirek/2009/07/~/media/News/Hirado/Hirek/2009/07/02/15/amuri4.jpg.ashx

Pedig ott aztán van hó, és finoman szólva nincsenek az alkalomhoz öltözve. :)

De logikusan belegondolva, miért kéne neki rejtőszín? Vadássza őt valaki, tehát van "ragadozója"? Nincs. Vadászathoz kell? Nem! Ha egy hominida vadászik (és éppen nem csapdázik), akkor futással kifárasztja a vadat, és annyi (erről tudok videot is adni, ha kell). Nekünk sosem kellett rejtőzködnünk. Ennyiből tehát lehet akár szürke is! :)

BP80 2012.09.01. 00:14:30

És itt a magyarázat a vékony testalkatra, ugyanis az ott a képen egy hosszútávfutó fizikuma. A fákon való haladás egy bizonyos méret/tömeg fölött annyi izomzatot (és erős faágakat) igényel, hogy kb az orángutánnál nagyobb fajok lejöttek a fáról, mert túl veszélyes, és annyi energia kéne az ugráláshoz, amit gyümölcsökkel nem tudnak pótolni. A mi éghajlatunkra ez pláne igaz!

A további méretnövekedés elvezetett a gigantopitecushoz, ez a következő állomása egy 2.5m magas hominida fejlődésének.

www.d.umn.edu/cla/faculty/troufs/anth1602/images/gigantopithecus_300.jpg

www.uiowa.edu/~bioanth/comp.jpg

És ezek együtt éltek az első emberekkel. Logikus lépés a innét a Jeti, vagy a Nagyláb. A Fanyűvő tehát inkább ősember kéne, hogy legyen, de ekkor az életmódja, illetve a viselkedése miatt egyből lebukna. Ugyanis ha ismeretlen dolgokkal találkoznak az őslakók, akkor óvatosak lesznek, de nem félnek, nem kezdenek el ilyen veszettül rejtőzködni. Lásd a pár éve Amazóniában felfedezett "ősembereket", akik soha semmilyen kapcsolatban nem álltak a civilizációval. Íme, így reagáltak életükben először a helikopterre:

www.abc.net.au/reslib/200805/r255773_1057478.jpg

Tehát ez nem futna el az autók elől. Lejárna kukázni a városok szélére, stb. Hiszen nem írtja senki, minek fektessen energiát a rejtőzködésbe? Meg ott van a másik, hogy egy ilyen vékony, minimálisan szőrös lény nem élné túl a telet. A Nagyláb ebből a szempontból is alkalmazkodott. Ezek is a bajaim nekem a képpel. És akkor megint ott tartunk, hogy ki hisz benne, és ki nem. De mondom, nincs bajom azzal, aki hisz, és majd meglátjuk.
:)

KMJ 2012.09.01. 11:04:18

Lehet, hogy csak én vagyok így vele, de szerintem a leopárdnak jól rejt a rejtőszíne a környezetében.
Szerintem ha a fanyűvők nem futottak volna el az ember elöl az idők során, akkor igenis kiirtotta volna, vagy jelentősen lecsökkentette volna a fanyűvők létszámát az ember, vagyis teljesen logikus számomra, hogy tartja a távolságot és nem megy kukázni illetve íjászni az emberekhez.
Egyébként Magyarországon sok fafajnak szürke színű a kérge pl: akác, bükk, gyertyán, kőris, erdeifenyő, feketefenyő, nyárfa, diófa. Spirithunter azt írta a beszámolójában, hogy megindult kétlábon a fa.

para57 2012.09.01. 16:43:14

Ebből az is következik, hogyha létezik akkor jó rejtőzkődő, és ez megmagyarázná valamennyire, hogy miért látni ritkán. Egyébként több "vékonyabb állat" is van, mégis túlélik a telet.

BP80 2012.09.01. 17:37:08

@para57: Igen azért élik túl a telet, mert totál más a testfelépítésük, mint egy embernek. Máshogy reagál a testük, a vérkeringésük a hidegre. A testszőrzetük, a bőrük és az alatta lévő zsírréteg, ha nem is túl vastag, mégis totál más hőszigetelő, mint egy humanoidnak. Egy ember csakis úgy élheti túl a telet, ha vastag bundákba burkolja magát. Vagy szerinted az ősemberek a jégkorszak idején csak poénból öltöztek be tetőtől talpig? Már csak a talpadon keresztül történő hőveszteség olyan mértékű, hogy nem élnél túl csupasz lábbal a vadonban! Nehogymár egy hominid meg egy őz közé egyenlőségjelet vonjunk. Pusztán csak attól, hogy ilyen agyunk van sokkal hamarabb fagyunk meg, mintha ugyanebben a testben mondjuk egy szarvas agya lenne, és akkor hol van még a többi eltérés...

A rejtőzködésről meg annyit, hogy amíg nincs olyan irányú tapasztalata egy fajnak/egyednek, hogy rejtőzködni kell, addig nem fogja megtenni, mert felesleges energiabefektetés. Tehát nincs olyan, hogy önszántából ő most száműzi magát a vadon mélyére, mert látott egy másik embert. Ilyet sem az állatok, sem az őslakos bennszülöttek nem csináltak soha.

J-rex 2012.09.01. 18:06:25

@KMJ: S leopárdoknak a vadászat miatt van rejtő színezete.

KMJ 2012.09.01. 18:19:48

kb 1 évvel ezelőtt láttam egy műsort egy olyan szuperemberről, aki ha jól emlékszem, 20kmtert futott -30 fokos hidegben egyszáll testre simuló rövidnadrágban, hóban. És csak pár pici helyen fagyott meg a talpa. Mondta is, hogy olyan a szervezete, mintha betudna kapcsolni belülről egy hősugárzót ami felmelegíti. Aztán lehet, hogy kamu, de mindenképpen gondolom, hogy előfordulnak e téren is különleges adottságú emberek, végül is nekünk is vannak különleges adottságaink, csak valaki még nem igazán értékeli valamilyen oknál fogva. Egyébként az őz az érdekes példa.
Ha már az élőlények kuriózumainál tartunk, akkor felvettem az iharkutosuchus makadiit, ami kb 80 millió évvel ezelőtt élt növényevő örlőfogas krokodil volt! Ráadásul magyar! Szinte humanoid fogakkal rendelkezett.

robi92 2012.09.02. 17:21:03

Az ember is nagyon jól el tudná viselni a hideget, persze ésszerű határokon belül. Próbáljátok ki, hogy néhány éjszakán át pl nyitott ablaknál takaró nélkül alszotok. Pár nap múlva fel sem fog tűnni a hideg. Ősszel sokkal jobban fázunk ugyanolyan hidegben, mint tél végén.
Az anyagcserét nagyon jól lehet szabályozni, szóval nem vagyunk annyira kényesek, mint érezzük. Aki sokat sportol (vagy dolgozik) hidegben, az már ismeri a szervezet lehetőségeit. Be lehet indítani a "kályhákat", ha nagyon szükséges. De sajnos ehhez az kell, hogy bőségesen legyen kaja.
Az ősemberek meg azért öltöztek fel, mert fáztak. És volt elég eszük, hogy ruhát vegyenek fel. Aztán annyira hozzászoktak a kényelmes meleghez, hogy mára feleslegessé vált a bunda.
És szerintem ha valaki egész kicsi korától kezdve kint élne és valahogyan át tudná vészelni az első pár telet, akkor lassan beleszokna a körülményekbe. Persze ettől még nem nőne rajta szőr, de alkalmazkodna a szervezete.

horvathdani 2012.09.05. 12:12:30

Én BÁRMENNYIRE IS AKAROM,nem nagyon tudom elhinni ezt az egész fanyűvős dolgot. Itt lakom a Bakonyban, nem messze Fenyőfőtől, ahol állítólag láttak egy ilyen lényt,és számomra nagyon furcsa, hogy hosszú éveken át senki nem látta, pedig az erdők állandóan tele voltak favágókkal, erdőápoló asszonyokkal, vadászokkal, fahordókkal, gombázó emberekkel, és soha senkinek nem sikerült megpillantani,sem arra utaló nyomot találni, hogy ez a valami létezik.A fénykép ugyanannyi százalékban lehet valódi, mint amennyiben photoshoppal készített. A mai világban nem akadály ilyen képet készíteni.Nme olvastam el minden történetet, de a legtöbb esetben mindig csak egy ember látta, és egy olyat is olvastam ,ahol egy pincebulin látta meg valaki(nem mondom hogy be volt rúgva, de hát mi van ha mégis) azonkívül ha valóban akkora ez az állat, amekkorának leírják, annak ennie is kell valamit, télen is, nem gondolom hogy teljes mértékben növényevő lenne, ha állatokat: pl szarvasokat vagy őzeket ragadna el, akkor annak nyoma is lenne, amit nem én, de a nap mint nap erdőben bóklászó nem kevés erdész, vadőr már észre vett volna.Úgyhogy elég homályos ez az egész sztori szerintem, ilyen alapon, írhatnám én is hogy láttam, hiszen bizonyítsa be valaki hogy nem így van. Én személy szerint nem hiszek benne, vagyis inkább nem tudok hinni benne,természetesen, ha bizonyított tény lenne, hogy léteznek ilyen lények, nem kételkednék, de sajnos még senki nem talált bizonyítékot.Gondoljatok már bele: szerintetek egy van csak? HA VAN EGYÁLTALÁN? Hogyan szaporodik? hány évig élhet? mert azt állítják itt néhányan hogy nagyon rejtőzködő, de mi van ha elpusztul, és mondjuk nincs párja? szóval csupa olyan kérdés merül fel a témával kapcsolatban, amire csak jó erős képzelőerővel megáldott emberek tudnak válaszolni. Félek ebben az esetben csak arról van szó, hogy a jeti, meg a többi amerikai szörny képének megfelelően a magyarok közül is akarnak néhányan egy ilyet maguknak, és a többiek nagy örömmel asszisztálnak ahhoz, hogy ezt másokkal is elhitessék.

robi92 2012.09.09. 08:12:30

@horvathdani: Tényleg igazad van, mert jó gondolatokat írtál le. Senkit nem bántunk amiatt, mert éppen elhiszi vagy nem ezt az "izét", mindenkit a saját tudása és tapasztalata befolyásol.

@maradjoncsakatiedben: biztos fantasztikus egy kép ez, de valahogy nem tudok még nevetni sem rajta, mert nem tudtad rendes helyre feltölteni... Gratulálok!

az orcus secundus 2013.06.27. 16:07:17

Nem értek a biológiához de nem tudja magát ez a lény vala hogy hibernálni?Tegyük fel elássa magát télre és előtte jól bezabál.Vagy teényleg nagyon hülye vagyok és mondjuk valami féle hüllő?Azért látni ritkán mert keveset mozog? Vagy mondjuk egy illegálisan az országba hozott szökött majom?Hisz nem történt szökés az állatkertekből.

Balt 2013.09.26. 12:20:09

@Kati1004: Nem tudom, hol nézitek (esetleg) a kép eredetijét, mert ebből az 5 pixelből még egy félig kidőlt diófa, vagy uram bocsá' szikla is lehetne (ha nem tudnám, hogy a Szigetközben készült, ott meg utóbbi nem jellemző). :)

Balt 2013.09.26. 13:27:59

@BP80: Ez remek levezetés.

Balt 2013.09.26. 13:42:33

@BP80: "De ez csak egy tényező, a mindennapi tevékenységek során amúgy is elkerülhetetlen a rendszeres találkozás az emberrel, és a nyilvánvaló nyomok hagyása táplálékszerzés közben. Próbáljátok már meg elképzelni egy ilyen közösség mindennapjait!"

Lehet, hogy ha éhes, gumicsizmát és bézbólsapkát vesz, aztán irány a közért. :)

aperaspicaventi 2017.09.02. 09:38:58

Sziasztok!

Van itt még valaki?
Ezt a videót a neten találtam, Abda mellett készítette egy srác. A hely közel van ahhoz, ahol Robi lőtte a képet a Nyüviről. Csodás Szigetköz. :)

http://mobil.szon.hu/#!mobilenews/detail/3600900
süti beállítások módosítása