Visszatért a Fanyűvő...

2011.10.23. 12:38

 Hosszú hallgatás után újabb beszámolókat hallottam a Mátrai lényről. Nádasdi Gergő osztotta meg velem a történetet.

A bejelentő egyik barátja gyerekkorában kint járt a Mátranovák határában lévő Nyirmedi tóhoz. Az egyik srác elment fát gyűjteni a közeli Remete völgybe. A vele lévő kutya hirtelen nyüszíteni kezdett és lehasalt a földre. A srác azt látta, hogy a fák között egy magas, hosszú karú lény ugrál el.

A másik történet a Csepegő pataknál történt, szintén táborozókkal. A lény a tűz közelébe jött. Látták, hogy fehér szőrzet borította a testét és az arca majomszerű.

2009-ben a szemtanú és társai kint sátoroztak a környéken. Az egyik ismerősének a barátnője hajnali 5 körül egy fehér bundás lényt látott a sátrak között. 

Egy másik történet szerint egy fiú a Nyírmedi tónál horgászott, amikor a túlsó parton látott egy barna bundás lényt. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kriptid.blog.hu/api/trackback/id/tr283323677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KMJ 2011.10.29. 15:31:31

Én alapvetően hiszem, hogy létezik a fanyűvő-(k). Hiszen az elég furcsa lenne hogyha mindegyik beszámolót bolondok mondták volna, tehát ha nem bolondok akkor az információk magukért beszélnek... pl,hogy éjszakai állat, de ha éjszakai állat, akkor miért nem ütközött még bele egy-két éjszakai vadászba? Vagy ha mégis akkor miért nem derült még ki egy ilyen eset? Tehát vadászok is írjanak róla ha láttak-e vmi majomember mozgású lényt:D
Mondjuk én nem vágom a vadász szabályokat meg körélmenyeket, időpontokat, tehát lehet, hogy pont nem esik egybe egy fanyűvőével:P.

KMJ 2011.10.30. 13:17:42

A leírtak alapján az eurázsiai hiúz (lynx lynx) életmódjában és környezetében vannak hasonlóságok a Fanyűvőével összehasonlítva.Néhány hasznos híúzos leírás:D:
hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%A1zsiai_hi%C3%BAz
4bakancs.com/a-magashegyek-elovilaga-a-hiuz
www.greenfo.hu/uploads/szakdolgozatok/Simon_Katalin_Eurazsiai_hiuz.pdf

KMJ 2011.10.30. 14:39:54

A jávorszarvas is egy nagytestű ritka állat a kárpátokban 100db körüli egyed számmal,territóriumtalan állat. "A bővebb támplálék miatt a víz közelségét keresi, de ha sok a szúnyog, az erdős (tundra) valamivel magasabb területeire húzódik vissza". Idézet:
hu.wikipedia.org/wiki/J%C3%A1vorszarvas

Lyphian 2011.11.01. 16:43:29

Hali, régóta figyelemmel követem az oldalt, főleg a Fanyűvőről szóló bejegyzések érdekelnek, csak éppen kommentálni nem tudtam mert még semmilyen tapasztalatot nem gyűjtöttem a témában...tegnapig. Tegnap a Fóton elhelyezkedő Kopasz-hegyet másztuk meg. Minden lépés után csak egyre lelkesebb lettem, ugyanis imádom a természetet és a mozgást. Vittem a mobilomat is, fényképezni. Felfelé vezető úton egy földben elhelyezkedő követ valaki körbeásott, a nyomok alapján egy olyan eszközzel aminek van derékszöge. Nem tudom miért ásták körbe, nem törődtem vele. Felértünk a tetőre, kicsit szétnéztünk. 5-10 perc múlva még egy gödröt pillantottam meg, ugyanakkora mint a másik. Ez így nem nagy cucc, na de: az utóbbi gödör mellett volt 1 magányos, furcsa lábnyom/kéznyom. Szerintem lábnyom, mivel a HÁROM UJJ egyenesen előre állt, nem ágazik szerte, mint a kéz ujjai. A talp leghátsó része és az ujjak végei között BŐVEN TÖBB MINT 30 cm-es távolság volt (nekem ez így 27 cm, a 194 cm-es magasságommal!) Mérjétek csak le magatoknak :) Nem tudom megmondani pontosan hogy milyen magas lehet a lábnyom tulajdonosa, de biztosan alulról veri a 210-225 cm-es magasságot. Tehát a talp és a 3 lábujj tisztán kivehető, karmokat egyáltalán nem láttam. Lefényképeztem, így megvan a kép, csak nem tudom hogy biggyesszem be ide :( ...Az interneten rengeteg, erdőben élő állatok lábnyomával próbáltam összehasonlítani, sikertelenül. Az egyetlen felvetődött lehetőség a BORZ volt, de a borznak kb. ötöd/hatod ekkora lábnyoma van, vagy még kisebb. Csak egyetlen magyarázat létezik, egy Fanyűvőhöz hasonló ismeretlen lény, vagy maga a Fanyűvő (ez amúgy király elnevezés). Örülök hogy valamit felfedeztem, tovább fogok kutatni mert nagyonis érdekel a Kriptozoológia és a Kriptidek, az ismeretlen és legendás lények. Nagyon örülnék és megköszönném, ha ez lenne az oldal következő posztja, de előtte szeretném megtudni hogy HOGYAN kell ide képet feltölteni!!! Köszönöm olvasásod!

KMJ 2011.11.01. 18:51:11

Roppant izgalmas híreket hoztál Lyphian =D. Én is lemértem a lábam és az enyém is kb ~27cm hosszú/180 testmagasság mellett:D. Amúgy én se tudok sajnos képeket feltenni az oldalra:(.

Nem hagyott nyugodni ennek a Fanyűvőnek a hova tartozása az élővilágban, és annyit kutakodtam útána mindenféle ős emberszerű lények útán az interneten, hogy találtam egy hátborzongatóan hasonló leírású emberszerű lényt a Fanyűvőéhoz hasonlóan, aminek a neve: Ardipithecus ramidus, de ez egy nemrég rendbe tett emberszerű lény a kövült leletek alapján, amivel még a kutatók sem tudnak igazán mit kezdeni a hovatartozásával,még az ember eddigi eredetét is kétségbe vonják az új leletek előkerülésével, egy biztos, hogy szerintem érdemes elolvasni ezeknek a linkekenek az oldalát mindenkinek akinek komolyabban érdekel a Fanyűvőnek és az embernek a lehetséges eredete. Ugyan maga a "Fanyűvőről" szó sincs benne de azért érdemes elolvasni:):
www.origo.hu/tudomany/20091001-emberfelek-uj-sztarja-az-ardipithecus-ramidus-evolucioja.html
Ennek az oldalnak az aljában az Ardipithecus ramidusnak a talp aljának az alakja összevan hasonlítva egy képen az emberével:
www.flickriver.com/photos/tags/ardipithecus/interesting/

KMJ 2011.11.01. 19:50:11

Ez a párkapcsolat és az újjak hosszával összefüggő kapcsolatos érdekes tudományos leírás:
www.flickriver.com/photos/tags/ardipithecus/interesting/

KMJ 2011.11.02. 12:07:17

Az utolsó linkemet összekutyultam, véletlen másodjára is belinkeltem ugyan azt, helyette ezt szerettem volna megmutatni:D:
www.hir24.hu/tudomany/2010/11/03/a-neandervolgyiek-szerettek-a-szexet/
Lyphian, szerintem talán, küld el Néma Bobnak a képet emailben: istvn.orosz@gmail.com
Ő hátha tud valamit kezdeni vele.

Lyphian 2011.11.02. 12:26:43

Igen, egy kicsit később, ma vagy holnap elküldöm e-mailben a képet, köszi a segítséget és a válaszokat !

KMJ 2011.11.02. 16:54:52

@Lyphian: Nincs mit, alig várom a fotódat:D Amúgy a köves esetről az a véleményem, hogy ha azt egy fanyűvő tette akkor én a helyében vmi rovarokat/kukacokat akartam volna keresni a kő alatt és abban reménykedtem volna, hogy vmi relatív lapos kőről van szó ami alatt nyüzsöghet a kaja, de mivel még ásás árán se moccant meg szerintem azért hagyta ott és inkább máshol próbálkozhatott, pl puha földben és a püha földben lehet, hogy hagymát, gyökeret talált stb:D...
De ezeket a körülményeket csak te tudod igazán megítélni nagyon részletes helyszíni elemzésekkel, pl tényleg megmozdíthatatlan volt-e a kő, meg téleg puhább volt e a 2.-ik helyen a föld? De mindenesetre elég franyesz megfigyelő vagy, egy nyomolvasó indiánnak is elmehetnél:DD.

Lyphian 2011.11.02. 20:10:37

@KMJ: Kép elküldve, válasz is jött Néma Bobtól. Azt még nem tudom hogy a kép itt megtekinthető lesz-e, de miért ne, hisz itt a helye! :D A körbeásott kő (valamilyen eszközzel ásták körbe) a 170-200 méteres domb oldalán van, ahol felmentünk. Egyébként simán ki lehetett volna ásni a követ...az egyetlen akadály egy pontosan fölötte elnyúló gyökér volt. A második lyuk ami a lábnyom mellett volt pedig a dombtetőn van. Azt nem tudom hogy hol puhább a talaj...az sem kizárt hogy télre készül és most ássa ki az elrejtett élelmet (ha ez igaz akkor növényeket is fogyaszt). És köszi, habár nem vagyok egy Aragorn, mindig is érdekelt a nyomolvasás :)

Lyphian 2011.11.03. 11:02:52

Hali, egy kis fejlemény, még pedig az hogy a lény a lábnyom alapján 190-210 cm magas lehet és NEM a lábamhoz képest nagyobb a lábnyom hanem a kezemhez képest...így az eddig elképzelt lény magasságából le kell faragni, viszont a lehetőség arra hogy a lény még fiatal, mindig ott van! Ez a kis módosítás az összképen szinte semmit sem változtat, a lábnyom így is hatalmas és rendkívül széles. Bocsi a kavarásért! A következő lépésem az, hogy egyedül megyek fel Kopasz-hegyre hogy legyen időm rendesen szétnézni. Azt tudni kell, hogy ez természetvédelmi terület amit mindig figyelembe kell venni.

Lyphian 2011.11.04. 11:30:24

November 6-án Vasárnap megyek fel megint, ezúttal egyedül. Szeretném az ügyet minél gyorsabban minél előbbre juttatni.

KMJ 2011.11.04. 12:50:22

Nem rossz ötlet:D, és én amúgy is hatékonyabnak tartom az 1-2emberes megfigyeléseket főleg egy jó vadászkutyával, többnek úgy sem lenne értelme egy csoportban, mert túl feltünő és önvédelem szempontjából sincs sok esély önvédelmi eszköz nélküli féltucat embernek sem egy 2m körüli majomember ellen, mivel kb minden 50kg feletti erdei emlős hatékonyabb harcos a legerősebb fegyvertelen embernél, egy átlagos csimpánz is elbán elvileg 6 emberrel.
De azért elég fura, hogy ilyen félénk teremtmény, hogy pl elbújik a fa mögé és mégis, úgy közlekedik az ardőkben mint egy fanyűvő csontrakéta xD.

Lyphian 2011.11.04. 14:42:31

Köszönöm a figyelmeztetést, egy ilyen lábnyom láttán óvatos leszek. Azt tapasztaltam hogy nagyon kevesen járnak oda fel. Kamerás mobillal fogok menni, ami szerencsére van, az előző mobilt 7-8 évig hordtam és még mindig műxik, hagytam is volna magamnál csak a gombok már nem reagáltak... :( Hogyha látok/hallok valamit elindítom a videót és mindent felveszek, történik ami történik. Most jut eszembe, nem lenne rossz ötlet leírni tenyérre hogy 'a mobilon minden rajta van' és ugyanezt angolul is...ezt így szokták csinálni :D

baka.peter 2011.11.05. 22:42:56

Hello!

Nagyon érdekes a sztori. Kicsit körbenéztem és találtam egy ilyen videót. Érdekes nem?

www.youtube.com/watch?v=wccCXJ-rXMA

A leírások szerintem teljesen ráillenek erre a lényre

baka.peter 2011.11.05. 22:44:32

Ja és ugyanúgy azonnal megijed a fénytől

Lyphian 2011.11.06. 08:26:07

@PetiiF: Hehe ezt a videót már láttam, ez egyike a kevésnek ahol a kommentelők 70 százaléka nem vágja rögtön a videóhoz azt a szót hogy 'FAKE'. Szerintem nem kamu. Azt megjegyzem hogy a videón látható lény ki se lát a bundájából, nagyon szőrös, meglátásom szerint ennek a lénynek nem látszana ilyen szépen a lábnyom körvonala mint a mi esetünkben, a sok szőr torzítaná. Arra jó lesz emlékezni hogy nem bírják a fényt :)
süti beállítások módosítása