Kőbe zárt ősmadár

2011.05.15. 11:40

 Illustrated London News 1856. február 9.

 

Nagy tudományos jelentőségű felfedezést tettek Culmontban (Haute Marne). Néhány munkás, akik alagutat építettek a St. Dirier és a Nancy Raillways egyesítésénél alig hogy felrobbantottak egy hatalmas követ, ami darabjaira tört, egy odúból előkerült egy óriás méretű élőlény.

Ennek a lények, ami a kipusztultnak hitt állatok csoportjába tartozik, nagyon hosszú nyaka, és a szája éles fogakkal tele. Négy lába van, amelyet két hártya kapcsol össze. Bizonyára, azért hogy segítsen az állatnak a levegőben. Mindegyik lábán négy ujj található, amelyek hosszú, görbe karmokkal vannak felfegyverezve. Általánosságban a denevérre hasonlít kivéve a mérete, mert az egy gúnáré. Membrános szárnya kifeszítve szélétől széléig, három méter húsz centi. A színe hamuszürke, a bőre csupasz, vékony és zsíros. Belei csak színtelen, tiszta víz jellegű folyadékot tartalmaznak. Fényre kerülve a szörny néhány életjelt adott, megrázta a szárnyát, és kilehelte a lelkét. Ez a furcsa lény, aminek az „élő kövület” nevet lehet adni, átkerült Gray-be, ahol tapasztalt természettudósok, paleontológusok rögtön, felismerték, hogy a lény a Pterodactylus anas nemzetségbe tartozik, aminek sok maradványát találták a geológusok által elnevezett liász rétegben. A szikla, amelyben a szörnyet megtalálták, pontosan ebbe az üledéktípusba tartozik, amelynek korát millió években mérik. Az üreg, amelyben az állat megrekedt pontosan a testére illik, ami azt jelenti, hogy az állatot teljesen beborította az üledék.   

A lény leírása egyezik a Pterodactylus-éval, ám az észlelés körülményének leírása hihetetlenül hangzik. Hogy maradhatott életben egy élőlény több millió évig egy kőtömbbe zárva? Néhány hüllőfaj képes évekig „hibernálni” magát évekig de nem évmilliókig. Ha mégis benne volt a kőtömbben, akkor felmerül a kérdés, hogy hogy került oda?

A hiányzó bizonyítékok (rajzok, fényképek, a tetem preparátuma) és a meglévő adatok alapján nem igazán tartom megtörténtnek.

Bár…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vladyslav Stanislav

A bejegyzés trackback címe:

https://kriptid.blog.hu/api/trackback/id/tr622905053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2011.09.01. 16:25:22

bocs, de..
1- a pterodactylus nem is kasonít a denevérre.

2- az nem egy ősmadár.

3- nem gúnárméretű, hanem akár akkorára is megnőhet, mint egy zsiráf.

4- ha kőben volt, nem adhat életjelet.

ha ez igaz lenne, már mindenki hallott volna róla.

Vladyslav Stanislav 2011.09.01. 18:47:14

@maskedmagicianfan:

bocs, de....

1. Ez egy 1859. februári újságcikk, nem én írtam. Én csak leközöltem teljesen szöveg hűen.
2. Tudom, hogy nem ősmadár, az hogy miért írtam így, lásd a 1. pontban.
3. A repülő őshüllők rendjét Pterosaurua névvel illetik. Ezen belül vannak alrendek pl. Pterodactyloidea. Ebbe az alrendben számtalan sok repülő őshüllő tartozik gúnár méretűtől a zsiráf méretűig. Maga a Pterodactylus nemen belül (ami a Pterodactyloidae családba tartozik) is létezik egy néhány faj pl. a Pterodactylus antiquus aminek a szárnyfesztávja csupán 75 centiméter. Ami nem zsiráf méretű. ÁM van egy másik család amit Ornithocheridae névvel illetnek, és ebbe a családba tartozik egy Ornithocherius simus nevet adtak, bár ez sincs zsiráf méretű, de te nyilván erre gondoltál.
4. Hogy honnan ismerem ennyire a Pterosauriákat? Ezzel foglalkozom.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2011.09.10. 15:09:11

jó, nem mondtam, hogy te hibáztál. Akkor nem voltak valami okosak, akik ezt írták. tudhatnák, hogy a pterodactylus nem rokona a madaraknak, és egy gúnár csak akkora, mint egy bébi pterodactylus. Mert sokkal nagyobbra megnőhettek. A denevérre csak annyiban hasonlít, hogy bőr szárnya van. De a bőrszárny alakja is tejjesen más volt. Amúgy nem gondolod, hogy kicsit nagyképűség, hogy sokat tudsz a pterosauriákról? mert én is sokat tudok ám, mert őslényekkel foglalkozom. Amúgy a neten volt, hogy zsiráfméretű. Nem mondtam, hogy a pterodactylus zsiráfméretű, de pterosauria.
nézd ezt a képet:

accessscience.com/uploads/IOW/pterosaur%20flight%20szd.jpg

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2011.09.10. 15:15:01

amugy főleg theropodákkal foglalkozom, azaz a kétlábú, t rexhez hasonló ragadozó dinoszauruszokkal, csak hogy mindenki megércse, Igaz, a pterosauriákról nem tudok annyit, mint a theropodákról, de valamennyit tudok.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2011.09.10. 15:18:52

ja, és rosszul írtad hogy Ornithocheiruss simus, mert az nem Ornithocherius simus.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2011.09.10. 15:22:03

na, én is elírtam, mert véletlenül 2 s sel írtam. Amúgy nehéz szó.

szóval;
Ornithocheirus simus.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2011.09.10. 15:26:57

Amúgy, hiba még, (nem a te hibád) a cikkben, hogy azért sem lehet gúnárméretű, mert az elején van írva, hogy "óriási méretű élőlény", és a gúnár, nem valami óriási.

Vladyslav Stanislav 2011.09.10. 15:41:24

@maskedmagicianfan: Nem nagyképűséggel mondom én valóban ezekkel foglalkozom vagyis jobban mondva foglalkoztam, de 2012 januárjától újra visszatérek hozzájuk. Ha nem hiszed el kérdezd meg a nagyfőnököt (Néma Bobot) ő megmondja hogy igazat mondtam, hisz ismer. Az állat nevét valóban elírtam.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2011.09.11. 20:02:05

megértem, hogy elírtad, hiszen nehéz szó, én is elírtam. A prerosauriákról nem tudok olyan sokat, inkább a theropodákról tanultam. De azon a képen, tényleg nagyobbnak ábrázolták egy zsiráfnál. A pterosauriákról csak annyit tudok, hogy repülnek :)
süti beállítások módosítása