Spirit Hunter beszámolója

2012.03.01. 18:18

 

Miskolci Laci után egy másik lelkes olvasónk is kiment a terepre a Fanyüvő után, és úgy látszik, hogy valami eredményt is elért.

Sziasztok!

Egyszer már írtam Neked a fanyűvővel kapcsolatban.. Akkor névtelen maradtam.
Kommentek közt írtam hogy nem fog annyiba maradni a kutatás és most " eredménye" is lett.
A helyzet a következő:
Tegnap kint voltam az egyik közeli erdőben ( helyileg Heves és Nógrád megye határánál található bányatónál )
Letértem az ösvényről mert valjuk be ott az ember nem sok "érdekeset" lát.. Ahogy beljebb értem a sűrűben ott már felfigyeltem arra h jó ideje nem vagyok egyedül. A helyről még érdemes tudni, hogy régen kőbánya volt ahova feltört a víz és így keletkezett a helyi tó. Fent az erdő nyomokban be van szakadva azaz mintha a bánya résznél a talaj nem bírta volna tovább. Találtam 2 üreget is aminél az egyik akkora méretű, hogy talán még én is beférnék rajta. ( ezek a lyukak a beszakadt résznél vannak úgyszint, viszont semmi föld maradvány nincs amit pl egy róka vagy borz hagyna a kotorékja előtt. )
Igaz erdő ritkítás is volt mostanában de találtam jópár kidöntött fát egy helyre húzgálva amit nem éppen kivágtak. ( ezek is a lyukaknál voltak ) Az erdő pedig teljesen tiszta annyi kivételével, hogy ugyan olyan lerágott pofájú koponyát találtam mint a kertünk végében.
A kutatást egy régi patakmederben folytattam ahol elbambulva a szemem sarkából annyit láttam h a fa megmozdul és a magasabb pont felé veszi az irányt. Bevallom őszintén nekem csak annyi maradt meg h egy 2lábú , szürkés valami volt iszonyat gyors.. a következő pillanatban már omlott is a fal így szem elől vesztettem.
A saras idő ellenére viszont egy árva lábnyomra sem leltem :S
Talán még ami hasznos infó lehet:
Találkoztam már kiplakátolással is a településen és ismerősöm is közölte h egyre több kutya és macska tünik el.
Remélem segít előre lépnünk ennyivel is a Fanyűvővel kapcsolatban.

Üdvözlettel: Spirit Hunter

 

Szerző: Néma Bob

61 komment

Címkék: fanyüvő

A bejegyzés trackback címe:

https://kriptid.blog.hu/api/trackback/id/tr364280582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KMJ 2012.03.01. 20:45:00

Szia Spirit Hunter, dicséretes, hogy letértél az útról körülnézni. És derültek ki érdekességek a szövegedből.
Még 1-2 plussz információ amit nyújthacc, az esetleg, hogy milyen időben volt kb az észlelés, és hogy hogy hívják ezt a bányatavat.

Amúgy én elképzelhetőnek tartom, hogy beleillik a környezetében a fura szín ötvözetének köszönhetően, és leginkább egy fára hasonlít ami elindul. Nem valami egyértelmű a szín meghatározása amúgy sem, ami gondolom, hogy a többszínüség-mattság keverékének köszönhető hatás, én olyasmi hatásúnak képzelem mint a puma esetében.
Amúgy lehet, hogy kicsit tele van a hócipőtök az összehasonlításokkal, ahogy nekem, de találtam érdekességeket a puma esetében amik igazak lehetnek a Fanyűvőnél is.
Például a pumák a folyók mentén szeretnek vándorolni, ha fogságba ejtik akkor hátborzongató emberszerű sikolyokat hallatnak. Persze a ragadozó hajlam meg a kinézet alapjában véve más, de azért az életmódban lehet 1-2 hasonlóság.
Még mellékletként egy jópofa pumás videó:):www.mommo.hu/media/Puma_vs_medvebocs

Lyphian 2012.03.02. 07:56:15

Azt megtudhatjuk, hogy melyik korábbi bejelentésben maradtál névtelen?

Spirit_Hunter 2012.03.02. 11:43:34

@KMJ:
Az észlelés kb fél4-4 körül volt délután.
A tavat: Széleskő néven ismerik a legtöbben és "kis" mérete ellenére elég népszerű hely nyáron.
Természetvédelmi terület amit sokan sajnos nem vesznek figyelembe..

Az összehasonlításban pedig lehet valami :D Hisz minden "vadállat" csak úgy tud túlélni hogy ha alkalmazkodik a környezethez mind színben mind táplálékban.
Igaz emberi eltünésekről nem tudok de egyre jobban izgatja a fantáziám ez a lény. Van még egy terület amin egyáltalán nem jártam mivel el van kerítve viszont elég méretes lyuk tátong a patak felőli részen a kerítésen. Bár ilyen testalkattal simán át is mászhatná vagy ugorhatná mivel max 2 méter magas.
Szóval nem hagyom ennyibe a kutatást és ha találok valamit akkor jönnek a fényképek is :)

Lyphian 2012.03.02. 12:15:27

@Spirit_Hunter: Örülök hogy még egy figyelmes ember van itt aki tényleg figyel a természetre. Sok sikert a kutatáshoz, én egyelőre maradok Fótnál, ahol a lábnyomot találtam. Szerintem a Nyűvi megtalálásának kulcsa az, hogy a lehető legtöbb erdőt bejárjuk és írjuk le tapasztalatainkat egymásnak, így mindenki tanul, levon következtetéseket, a következő kiránduló felkészültebb lesz. Ilyen lábnyomokat keress: kriptid.blog.hu/2011/11/05/a_fanyuvo_labnyoma

KMJ 2012.03.02. 17:46:08

És ha sikerült kitapasztalni valamennyire, hogy hol szokott megfordulni, akkor oda lehetne helyezni jó kis rejtett kamerát:), bár ha vándor életmódú akkor olyan sokat nem lehet tapasztalni rajta:S. Gondoltam rá, hogy az élőcsali lenne a leghatásosabb, de az túl föltünő egy természetvédelmi helyen, meg minden.

Spirit_Hunter 2012.03.02. 17:55:51

Az is megfordult a fejemben h mindenki másképp írja le a lényt. Azaz pici eltérésekkel. Kétlem h egy lény ekkora távolságokat tegyen meg ha csak nem Wendigo.. :D
Lehet h mind különböző lénnyel találkoztunk vagy egy fajból való de több egyed is létezik?
Élő csali alatt mire gondoltál? :D
Nyáron sátorral simán ki lehet telepedni a tóhoz egy kis megfigyelésre akár este is. De már páran említették a kommenteknél azt hiszem és én is csak annyit tudok mondani h:
Jobb félni mint megijedni.. Szóval mindenkinek csak óvatosan aki terepmunkára adja a fejét!

GodOfWar7 2012.03.02. 19:29:44

Az egyik bejegyzésben olvastam,hogy Kőszegnél Ausztria határa fele is láttak egy ilyen lényt.Sokszor voltam én is a hegyekben,egyszer találtam egy széttépett őzet.Feje volt ott meg a lába, cafatokban lafogott rajta a szőr,hús.(nem volt olyan régi a tetem)
Tervezem hogy hétvégén elmegyek egyet az erdőbe, és figyelmesebb leszek, hátha találok valami érdekeset.

KMJ 2012.03.02. 19:40:50

@Spirit_Hunter: Pontosan arra gondoltam, hogy egy acél ketrecbe zárt csírke teheti a legjobb szolgálatot csalinak, egyszerűen letenni a Fanyűvő egyik ösvényére és pár méternyire a csalitól ráirányítani és beállítani a csalira egy rejtett kamerát.
Le lehet sátrazni is a csírke mellé és jelez ha valami megakarja enni ketrecestül, és a csírke meg a kamera is biztonságban van relatív a sátrazó felügyelete alatt.
Természetesen a sátorban hagyott sültkolbásszal mégnagyobb csali %-ot érhet el az aki ezt a bátor munkát végezni szeretné xD.
De a csalinak sem árt kaját vinni, hogy tovább lehesen csali helyzetben, meg egy fényképezőgép sem, ha netán a kamera nem teljesítené a szolgálatát a kellő helyzetekben.

Amúgy véleményem szerint eddig az összes beszámoló ugyan arra a lényre vonatkozik, csak a részletek térnek el itt-ott, de egyeznek is sok hol:D.
De mondjuk az egyezőtlenségeket tényleg felkavaró pont tőled hallani, aki már több x is észlelte:S.
Amúgy ez egy 225-cm-es osztrák katona volt, voltam is abban a várban amiben ennek a legendás méretű katonának a rekonstrukciója van:D:www.google.hu/imgres?q=225+cm+man&hl=hu&gbv=2&biw=859&bih=619&tbm=isch&tbnid=aYvmZG1bUtWxYM:&imgrefurl=http://www.thetallestman.com/burghauptmannschenk.htm&docid=tbks5IlBr2u-dM&imgurl=http://www.thetallestman.com/images/burghauptmannschenk/burghauptmannschenk%252520(1).jpg&w=560&h=420&ei=Ig1RT_rJL4TAswbgruGNDA&zoom=1&iact=rc&dur=252&sig=104940010983467577266&page=3&tbnh=134&tbnw=213&start=34&ndsp=18&ved=1t:429,r:10,s:34&tx=116&ty=87
Elvileg ez is 225 cm-es:www.google.hu/imgres?q=225+cm+man&hl=hu&sa=X&gbv=2&biw=859&bih=619&tbm=isch&tbnid=oc-9xodMWlPAFM:&imgrefurl=http://www.thetallestman.com/sabahjabbarhadi.htm&docid=1Zw8EWJoCauDTM&imgurl=http://www.thetallestman.com/images/sabahjabbarhadi/sabahjabbarhadi%252520(1).jpg&w=450&h=314&ei=iw5RT4LeKcbbtAbFuoiRDA&zoom=1&iact=hc&vpx=441&vpy=210&dur=4703&hovh=187&hovw=269&tx=192&ty=90&sig=104940010983467577266&page=5&tbnh=133&tbnw=193&start=68&ndsp=19&ved=1t:429,r:7,s:68
Legyen valamelyik ezentúl a fanyűvő etalon ! XD.

Egy jó tanács; hogy ha fél valaki alap gondolatban ettől a lénytől (úgy tekint rá mint egy szörnyre), akkor szerintem el se induljon a megkeresésére, természetesen képzelje el a legroszabbat is, de fölösleges elhinni, hogy be is következhet, mert bepánikolhat ha meglátja amitől félt.
Tehát alapvetően nem visszavonuló, hanem hideg felmérő beállítotság lehet előnyös. Vagy pedig teljesen érzelem mentes viszonyulás az állathoz, hogy minden helyzetben helyes döntés szülessen.
Amúgy ha jobban belegondolok egy vaddisznó, vagy szarvasbika sokkal veszélyeseb helyzeteket okozhat:S.

Spirit_Hunter 2012.03.02. 20:11:17

A csali:
Úgy gondolom h a ketrecbe zárt csirke nem hozná meg eredményét mivel erdőről beszélünk és előbb esne áldozatul kis ragadozóknak ( róka stb ) De talán egy "szagosabb" húsdarab felhúzva egy ágra is eredményt hozhatna. :D
A lábnyomok:
Számomra az egyik leg idegesítőbb dolog :D
Főleg mivel nem találtam semmi "bizonyítékot" se nyomok, se vérfolt vagy maradványok de még furcsa ürüléket sem.. Bár okos lényről beszélünk h ha még a mai napig is fent maradt(tak).
Most akármilyen hülyén hangzik, de értelmes a mi "kis" fanyűvőnk.. :D Én azért nem vetem el azt a dolgot sem h több létezhet belőle. Mert ha kriptid is az még nem egyenlő azzal h halhatatlan. Azaz szaporodnia kell h utódok maradjanak fent. Végül is amire ki akarok lyukadni az az h ha több van belőle akkor a "személyiségük" is eltérhet. Így lehet h valaki pont a "barátságos" egyedbe botlott bele. :D

A vaddisznós részt meg hagyjuk mert még egyszer nincs kedvem haragos koca elől szaladni xD Szóval tiszteljük a természetet és az erejét! :)

J-rex 2012.03.02. 20:45:32

Soooooo Fakeeeee!!!!!!!!!!!! vegyétek már észre!

Lyphian 2012.03.03. 12:17:13

Jövőhéttől megint elkezdünk kijárni Fótra, az itteni infó felgyülemlett úgyhogy 'élesebb' szemmel fogom látni az erdőt...erdőfoltokat :D

KMJ 2012.03.03. 15:10:35

@J-rex: Egyet értek J-rexel, hogy érvelgessünk, de akkor már méjre hatóbban, hogy kiszelektáljuk a valószínűtlen részét, mert több ember többre megy, szóval, hogy legyen ereje a véleményeknek, meg a valószínüségeknek. Amúgy magamnak is egyszerűbb lenne azt mondani, hogy nem létezik, de akkor lehet, hogy hazudnék magamnak.

@Lyphian: Sok lábnyom öntvényt:D.
Amúgy lehet, hogy a láb méretét nem is annyira a magasság, hanem a születési súly határozza meg az emberféléknél.

Dinobuster112 2012.03.03. 15:47:30

@Spirit_Hunter:

természetes, hogy nem csak egyetlen egyed él, hiszen sinte mindenhol látták Magyarországon, ahol hegyek és erdők vannak.(Északi-középhegység, Dunántúli-II-, Alpokalja stb.)-> tehát lehetetlen, hogy egyetlen egyed él csak, azért is, mert már naon régóta vannak róla beszámolók.

Dinobuster112 2012.03.03. 15:56:23

+:

VAn a közelünkben pár kisebb domb, egybefüggő erdőségek--> nyáron szeretnék sátrazni menni a legközelebbi dombra, a Kabalási-dombra.

Viszek magammal csalit, kamerát, gipszet(hátha találok lábnyomot :D). Nyers húsra gondoltam csalinak, a sátor közelébe tenném, és éberen várnék kamerástul......

egy kép egy állítólagos bigfoot lábnyom öntvényről:

cache.gawkerassets.com/assets/images/8/2011/08/foot2.jpg

Dinobuster.

KMJ 2012.03.03. 20:02:13

@Lyphian: Egyszer mesélted az Újabb észlelés Fóton bejegyzésben, hogy halottál fura hangokat a Fóti dombon, amik fanyűvő gyanusak voltak, véletlenül nem hasonlított ezen az oldalon található videóban lévő hangokra?:frontiersofzoology.blogspot.com/2012/02/honey-island-swamp-monster-monkeylike.html

Ebort 2012.03.04. 01:26:49

Üdv!

Én olyasmiben gondolkodok, hogy lehetne összeszedni több embert és kimenni az erdőbe keresni, délután és este hiszen vélten ekkor a legaktívabb. Teszem azt, például itt a péceli erdőségekben, hiszen tavaly nyáron 2-3 észlelés onnan is érkezett a lényről. Egyik barátom péceli, meséltem neki róla azt mondta ő keni-vágja az erdőt, a volt iskolájának a tulajdona és kezdik néhány részét irtani. Azt mondta meg tudná oldani lehet, hogy nappal az iskola kollégiumában kapnánk szállást és du-éjjel terepre menni. De persze ehhez kell felszerelés, és kellő létszám.

Lyphian 2012.03.04. 09:46:49

@KMJ: A videó tartalmaz egy aktuális kivonatot, ez kezdődik 3:16-tól na az ott hallottakhoz egyáltalán nem hasonlít. Viszont 0:58-nál is van egy üvöltés, ez nem igazi, de lehet hogy előre felvett, erre nagyon hasonlít ha hozzáadjuk azt a gépies, motorindításhoz hasonlító hangot akkor 80%-ig ugyanaz. 90%-ot viszont nem adok neki...Elképzelhetőnek tartom hogy a 0:58-as hang és az amit én hallottam egy fajtól származik, csak mindkettőnél más az üvöltés oka így természetesen nem ugyanaz, eltér, de hasonlít. 0:58-nál szerintem egy Nyüvi lepottyant egy fáról :D

KMJ 2012.03.04. 11:51:58

@Lyphian: Értem:D, érdekes, nekem 0:58 föl se tűnt eddig, mert halk volt, meg alá beszélt a nő, meg a zene, de elég félelmetes hang ám...

Érdekes, most olvastam egy cikket amiben azt írták, hogy a lábak hossza is összefügg az agresszívitással. Minnél hoszabb a láb a felsőtesthez képest, annál kevésbé agresszív az egyed. És még sok más érdekesség is megtalálható ebben a cikkben amikhez köze lehet a Nyűvinek:kozmetikus.blogter.hu/224125/a_gyengebbik_nem_miatt_volt_vastagabb_oseink_laba

J-rex 2012.03.05. 15:18:30

Egy gyors kérdés. Akik járnak ki terepre,azok közül melyikőtök látott a szabadban mondjuk aranysakált,vagy nyestkutyát,farkast vagy éppen hiúzt?

Lyphian 2012.03.05. 18:42:40

Aranysakált és hiúzt én még nem láttam, farkast tavaly (az egy érdekes sztori), nyestkutyát is láttam már. Nekik a Duna-deltánál van állományuk ha lehet így fogalmazni, de én nem ott láttam, már nem emlékszem hol.

KMJ 2012.03.05. 19:41:24

@J-rex: Én nem, a relatív ritkaságról nekem az a véleményem, hogy azoknak van helye e földön, akik jól együttélni tudnak a környezetükkel.
Eszembe jutott egy jetis vicc XD, Ami valahogy így szól: Találkozik két jeti, az egyik elmeséli, hogy látot egy hegymászót, a másik azt mondja erre, hogy az csak a mesékben létezik.
Az is érdekes, hogy azok a vadászok akik látták a jetit, azok azt mondták, hogy azért nem lőtték le, mert volt benne valami túlságosan emberi.

viszont a Louisanai mocsári lény, meg a fanyűvő az gyanusan hasonlít nekem, de tudnám, hogy miért...

Lyphian 2012.03.05. 20:10:11

@GodOfWar7: Ez egy körülbelül másfél éves sztori, azóta sokszor bebizonyosodott hogy kamu. Először azt hitték hogy egy film kelléke, majd hogy egy béna hazugság, ennyire széles skálán mozog. Az alap sztori: egy Louisiana-i vadász éjjel fura hangokra lett figyelmes, fák meg a bokrok mozogtak. Gyorsan készített egy képet, a vaku miatt meglátta a lényt és annyira megijedt hogy elejtette a gépet amit megtaláltak. A vadász névtelennek kívánt maradni. Kamu....

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.03.05. 20:16:53

@GodOfWar7: miért, szerintem egyáltalán nem olyan, mint egy jelmez. Láttam róla videót is.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.03.05. 20:20:20

@Lyphian:Ja, akkor úgy tűnik tényleg kamu. bocs, nem vettem észre hogy már Te is írtál Lyphian mielőtt elküldtem.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.03.05. 20:21:34

de amint írtam télleg láttam róla videót, amin pont így nézett ki a lény, de ha ez kamu tuti az is.

Lyphian 2012.03.06. 13:33:08

@hawke: Hehehe...akkor erről ennyit. Én másfél éve úgy olvastam hogy a vadász SAJÁT kameráját földre dobva menekült és másnap visszament érte. De mostmár teljesen mindegy.

hawke 2012.03.06. 13:49:06

@Lyphian: de azért kár, hogy kamu :D

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.03.06. 15:01:25

@hawke: ezt a videót még nem is láttam :D

amit én láttam, az egy csatornában volt, de a lény totál így nézett ki. Kerestem azt a videót, de nem találom... :(

hawke 2012.03.06. 15:57:01

Szerintem már azt is láttam, arra gondolsz amikor a csatorna végén áll az a lény és kinéz a fal mögül aztán meg elszalad? :)

Spirit_Hunter 2012.03.06. 17:50:03

Üdv népek!

Szóval ahol lemaradtam hogy fake, kamu stb.. :D
Igen én is mint minden ember szeretek hülyéskedni. De nem ilyen téren! Vannak bizonyos "területek" ahol 100%-ig megmarad a komolyságom, értve ez alatt a beszámolómat is vagy akár a "hitvilágom".
A lényeg amit ebből kiszeretnék hozni:
Az hogy ki mit hisz el az már más kategória. Én nem kérem senkitől egy szóval sem hogy elfogultan és vakon bízzon a szavamban. Egyszerűen csak megosztottam a látottakat és tapasztaltakat. :) Hogy ha valakit megnyugtat akkor azt is elárulom hogy NEM élek tudatmódosító szerekkel és alkoholt is ritkán kis mennyiségben fogyasztok.. xD ( Nem nem ittam az erdőben)

Ha lenne terep szemle és a pénzem is engedné akkor én is szivesen csatlakoznék! :)

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.03.06. 18:08:09

most visszatérve a fanyüvőhöz, lehet, hogy egy nagyméretű szirti borzfaj?
Angol neve Hyrax, latin Dendrohyrax arboreus.

Csak arra mondom, mert a lábnyom, meg Honey szigeti mocsári szörny lábnyoma erre hasonlít a legjobban, (mondjuk ez sokkal kisebb.

Itt a szirti borz lába:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1e/Hyraxfootcloseup.jpg

itt a fanyüvő lábnyoma:
m.blog.hu/kr/kriptid/image/Fany%C3%BCv%C5%91/Kopasz-hegy-L%C3%A1bnyom%20%281%29%282%29.jpg

És itt a mocsári szörny lábnyomöntvénye:
www.csicop.org/uploads/images/si/swampfoot.jpg

itt pedig egy bigfoot-é:
cache.gawkerassets.com/assets/images/8/2011/08/foot2.jpg

hawke 2012.03.06. 18:25:04

akkor a fanyűvő új neve legyen borzmajomember XD

hawke 2012.03.06. 18:34:44

Egyébként szerintem az a lény létezik amit belinkeltem a videoban, és szerintem az sem 100% hogy kamu amit a paranormal-ról linkeltem be a louisianai lényről. Lehet, hogy csak el akarják titkolni a létezését, viszont szerintem a fanyűvő és a louisianai lény nem ugyanaz.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.03.06. 18:57:23

@hawke: szerintem sem, én a Honey szigeti mocsári szörnnyel hasonlítottam össze. KMJ is belinkelte Lyphiannak (frontiersofzoology.blogspot.com/2012/02/honey-island-swamp-monster-monkeylike.html)

A mocsári szörny is majomszerű.

.

KMJ 2012.03.06. 19:46:44

Boccs, azoknak akik nem szeretik a kis regényeket. Gondolkodtam még egy kicsit a Fanyűvő hosszú végtagjain, meg úgy a viselkedésén is.
Javítsatok ki ha szerintetek nem elég logikus. Ezekre jutottam, kb., hogy valószínűleg a mély görnyedéstől szabadabbá válnak a hátsó lábak a kisebb ugrásoktól pl(fadarab), és gyorsabban tud eliszkolni, és a gerincoszlopra gyakorolt erő is megszűnik jelentősen, mivel kevésbé kapja függőlegesen a terhelést, tehát jobban hajlik.
És a kezei inkább csak síbot szerepet betöltő korigálók, amik olyan biztonságot kölcsönöznek a sprint-iszkolás közben az állatnak , hogy ez a görnyedt rakéta olyan gyorsan merhet futni amilyen gyorsan csak tud.
Tehát közel olyan jól futhat mint egy strucc, csak a karjaival sokkal biztosabban tud menőverezni az akadályok között, a strucc esetében (környezetében) a kezekre nincs is szükség. De ha a megsebesülne a fanyűvő egyik karja, akkor is kb egy strucc manőverező ügyességével futna.

Tehát oké, hogy a hosszú végtagok viszonylag lassúak, de a Fanyűvő helyzetében a lehető legtökéletesebben vannak kihasználva rövidtávon is meg úgy általánosságban a környezetében is. Továbbá a ritkás fogoágak elérésére is jó, meg a menekülő áldozat elfogására, vagy önvédelemre, olyan helyzetben, ha alapvetően nem akar küzdeni, de látja, hogy rohan felé valami gyorsan, amit el kell téríteni egy kasza szerű mozdulattal. Tehát ezekből alapvetően látszik, hogy nem társadalmi beállítotságú, mert akkor a súlypontja is biztosabb lenne kéz támasz nélkül is (mint pl az embernél), hiszen nem hagyná ott menthetetlen dolgait, masszívabb lenne az egész, és nem ilyen dinamikus szabadulóművész.

Szerintem ha a Földön maradna egy nyűvi, meg egy ember, akkor az ember bukna el nagyobb eséllyel, hacsak nem valami Bear Grylls féleség, de vélenyem szerint ő is csak az eszköz használattal tudna megfelelni a túlélés törvényeinek.

Lyphian 2012.03.06. 22:07:18

@KMJ: Soraidat olvasva azok az ismeretterjesztő filmek jutottak eszembe, ahol egy ragadozót mutatnak be minden szemszögből, néha számítógéppel készített képeken mutatják be a fegyverzetét, előnyeit stb. :D Jó meglátás mindenképp és mint minden helyzetben, az embertől függene az ő és a Fanyűvő élete. Remélem azért egy férfinál nem erősebb. Szerintetek ??

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.03.07. 13:27:44

Szerintem nem.(remélem)

Egyébként _júniusban_ valószínüleg el tudok menni Tokajba. Majd megyek túrázni a Kopasz-hegyre, remélem én is találok lábnyomot. Majd viszek gipszet is, és meglesz az első fanyüvő-lábnyomöntvény. :)))

KMJ 2012.03.07. 20:08:08

Szerintem annak jelentős köze van a Fanyűvők megjelenésében magyarországon, hogy nincsenek nagytestű ragadozók a tápláléklánc csúcsán (kivéve nagytestű kutyák, és agresszív emberek). Farkas-medve kb az I. világháborúban már eltüntek magyarországról.
Amúgy szerintem erősebb egy embernél, vagy kettőnél is, hiszen a vadonban kell megélnie, jetiszabású vadmajom, és a dögjeit néha a fán fogyassza el, nem holmi selyemaki, de szerencsére amint kiderült nem agresszív, és selyti, hogy más emberszabásúakkal nem érdemes ujjat húznia. Esetleg ilyen medveölő kutya féleségek megtudják fogni, vagy csoportban emberek, vagy nagytestű növényevő állatok csoportban.

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2012.03.08. 10:17:45

Na a kis trollnak nem nevezhető barátunk törölve.

Estére jön egy poszt, amiben leírok egy elméletet, hogy szerintem mi is a fanyüvő.
Mostanában állt össze számomra a kép...

Feketelaszlo (törölt) 2012.03.08. 23:05:33

@GodOfWar7: Voltam hétvégén Mátráházára sétálni, ott is volt sajnos egy lecsonkolt kutyafej a turistaút közepén. Igaz azon látszott hogy emberek csinálták, ki volt véreztetve és valaki szándékosan a turistaút közepére helyezte ki... Orvvadászok/vadászok is szoktak viszont hátrahagyni vadakat egyes esetekben, ők gyakran úgy vannak vele hogy ha egy állatnak valami rendellenessége, elváltozása vagy szemmel látható betegsége van akkor inkább nem törődnek vele, inkább fel sem veszik a kilőtt vadak listájára, ott hagyják a maradékot a vadaknak, rókák, vaddisznók pár óra alatt eltüntetik. Csak ugye ha egy érdeklődő találja meg előbb...

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.03.09. 13:57:51

@Feketelaszlo: szegény kutya! :(
Múlt hétfőn elütötték a kutyámat, de szerencsére nem halt meg!:) "csak" nem tud járni...

hawke 2012.03.09. 18:26:36

@maskedmagicianfan: Igen ezt a videot láttam én is :) szerintem ez is ugyanaz a lény ami a képen volt meg azon a videon amit én linkeltem be. De vajon mi lehet ez? Eléggé humanoidnak néz ki, lehet hogy rougarou vagy ghoul? :)

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.03.10. 12:33:04

Nemtudom, de elég félelmetes lehet találkozni vele....

:)

v lehet, hogy valami Chermobilból szökött mutáns!?!

:) :S :l

:-D

J-rex 2012.03.10. 13:10:22

Hmm...érdekes.A válaszok alapján többen véltek látni egy valószínűleg nem létező lényt,mint ahányan láttak tudományosan bizonyított,és hazánkban ugyan ritka,de előforduló állatokat...(farkas,hiúz stb)

KMJ 2012.03.10. 14:40:41

@J-rex: Tudomány, tudomány... Ha tudod deffiniálni a tudomány fogalmát, akkor beszélhetünk a tudományról, mert igazából mindent tudománynak lehet fölfogni. Sajna az érdek "tudomány" azt fogad el tudománynak, amit méltónak találnak a maguk hírnevéhez, vagy amihez kedvük van. A nagy "tudósok". Ha találnak valami teljesen újjat, ami nem illeszthető bele a "tudomány várának a falába", akkor azt inkább visszautasítják, mert sok kellemetlenség érheti őket, gyakran nem támasztja alá a többi tudós elméletét, és az egész helyzet kellemetlen lessz, mert ledőlhet a fölépített tudomány várából egy darab, mert ezek a darabok a tudósok életmunkái, és ezért komolyan védelmezik a várukat, és csak azokat a darabokat merik beleépíteni a várukba, ami nem ellentmondásos a többi darab egyensúlyával.

J-rex 2012.03.10. 16:17:56

Tudománynak minősül az,amiben hipotéziseket állítunk fel,és azokat predikciókkal alátámasztjuk vagy elvetjük.egyszerűbben,ha most kimennénk terepre monitorozni,hogy milyen állatok élnek ott ahol az állítólagos fanyűvő észlelések vannak,(ebben az esetben maga a fanyűvő létezése a hipotézis),a predikciók pedig h milyen módszerrel akarnánk bizonyítani pl csapda kihelyezés,videócsapda stb...ha sikerülne befogni,akk alátámasztódna,ha nem akkor pedig el kell vetni.Egyébként én nem azért nem hiszem el ezeket a sztorikat mert valamilyen önös indokból ez az érdekem,mert még nincs végzettségem,ugyanis csak Biológus-ökológus hallgató vagyok,hanem azért mert túl logikátlan és zavarosak a mesék.amit majd később bővebben kifejtek,csak most nincs túl sok időm.

KMJ 2012.03.10. 17:21:10

@J-rex: Ok, kiváncsian várom:).

KMJ 2012.03.10. 17:29:15

@J-rex: Amúgy egyébként az alátámasztós részeknél szokott az a rész jönni, hogy nem hagyják érvényesülni a bizonyítékokat, vagy el is kobozzák.

maskedmagicianfan · http://kriptozoologia-kitalalt.blogspot.com/ 2012.03.11. 13:44:08

@J-rex: szerintem talán azért láttak többen az itt lévők közül olyan lényt, ami elvileg nem létezik, mint olyat, ami bisztosan létezik, csak ritka, mert álltalában akkor keresünk kriptozoológiai társaságot ha kriptidet látunk, nem pedig ha egy ritka állatot. persze ez nem bisztos, csak egy hipotézis

KMJ 2012.03.11. 22:10:15

Engem meg vagy azért érdekel az egész:
1. mert egy zseniálisan tákolódott hazugság tartja fen az érdeklődésemet.
vagy 2. mert nyomon járunk a kiderítéséhez, hogy mi ez.
De akármelyikről is van szó, egyszerűen zseniális XD. De azért nem fogok a végtelenségig érdeklődni útána... Meg beszélni sem fogok róla másnak, mert hisz csak az észlelők, vagy a roppant kiváncsi természetű előítéletleneket érdekli, amikből elég kevés van. Aki meg közelebről megtapasztal egy ilyen fanyűvőt, az úgy sem tud aludni amíg utána nem néz, hogy mi volt az, beírja googleba, hogy magyar majomember és kijön ez az oldal.
süti beállítások módosítása