Újabb hír a fanyűvőről

2011.07.26. 17:28

Egy újabb olvasói levelet kaptunk a fanyűvőről. Ugyan az küldte, aki az előző cikkbe, oly hevesen cáfolta a létét, plussz még készített egy google térképet a lény előfordulási helyeiről.

 

Üdv ismét én lennék ki a fanyüvős dolgot kissé cáfoltam.

Ama dologból írok ismét, hogy megtudtam közelemben is elvileg történt észlelés.

Az illetékes Dunaharasztin lakik. A város külső részén a vasúthoz közel, vasúti híd is közel van. Nem messze van pár kisebb erdő (inkább erdő folt). Itt húzódik egy csatorna, ez választja el Harasztit és Taksonyt, csak a taksonyi részről egy épület sincs a csatorna parton, leszámítva a lovardát a hídnál. (ez nem a vasúti híd, az messzebb van) Haraszti részről néhány ipari épület, meg a helyi Gimnázium volt tanműhelye úgy szintén a hídnál található.

 

Az eset az illetékes elmondása szerint így történt:

Késő este félálomban nézte a TV-t. Arra riadt fel, hogy a kutyájuk (Kis padlócirkálónak besorolható) Valamit ugat. Az a valami végigrohan a beton járdán, lépteiből lehetett hallani, hogy van súlya. A hangja pedig valami nagydarab macskáéhoz hasonlít, de hallatszik benne hogy nem igazán macska. No meg a léptekből is hallotta, hogy bőven 50 kg fölött van a lény.

 

Kb. Ennyi lenne. Megmutattam az illetőnek az oldalt, olvasgatta és mondta, hogy a hang más beszámolókban leírttal megegyezik.

Volt még egy kis okfejtés. Ebből arra jutottunk, hogy a kutya mivel kistermetű vadász eb, valószínűleg a betolakodót megkergette, vagy elijesztette. A hangok nem a TV-ből jöttek. Az hogy a kertben a járdán rohant végig a lény és hang nélkül átugrotta a kaput / kerítést vagy, hogy a kerítésen kívül a járdán volt azt nem tudja.

Ő úgy van vele, hogy nem ember volt az a valami. Szóval nem zárja ki, hogy eme anorexiás yeti – ahogy ő mondta – a tettes.

Az eset úgy két éve történt.

 

Nem egyszer jártam a csatorna menti kis erdőben, ösvény is van amit használnák az emberek gyalog / biciklivel sőt én még amam szűk ösvényen lócitromot is láttam, szóval lovagolnak is ott.

Pár éve hallottam, olyat hogy találtak tehén csontokat a kiserdőben, de azt is hozzá tették, hogy az elkövetőket elkapták. Ez akkor nem írható a lény számlájára.

Én semmi nyomot nem találtam, ami a lényre utalna. Ha itt is volt, valószínűleg már nincs itt. Bár lehet, hogy még szét fogok nézni az erdőben.

Valamint itt az ő általa készített térkép.

 


Fanyüvő nagyobb térképen való megjelenítése

Szerző: Néma Bob

6 komment

Címkék: fanyüvő

A bejegyzés trackback címe:

https://kriptid.blog.hu/api/trackback/id/tr363101516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Metal_Castiel 2011.07.27. 20:10:41

A Szorospatak nevű település mellett az ott egy bánya akar lenni? Mert akkor van egy sejtésem... :D Egyébként most gondolok bele csak úgy igazán, hogy mennyire durva mennyiségű erdőt kellene átnézni, hogy ráleljünk a kis aranyosra. Ez tényleg csak egy csalival, és kirakott kamerákkal működne igazán.

RakshasaGirl 2011.07.28. 22:53:19

Az anorexiás jeti duma az vicces volt.. Megmosolyogtam.. :D Amúgy én is ilyesminek képzelem el a Fanyűvőt.. A jeti egyik melegebb éghajlati rokonának.. Tehát vékonyabb, mert nincs akkora gyapja ami a hegyi éghajlathoz kellene.. :)
Amúgy ha az expedíció nagyon nagy lenne (30-40 fő akár..), akkor fel lehetne osztani, hogy 10-10 ember külön erdőket vagy erdőrészeket jár, közben persze tartják egymással a kapcsolatot.. Sajna én nem tudnék részt venni benne, pedig nagyon jó lenne :)

2011.07.29. 21:57:03

A szokásos esti rémtörténet a fanyűvőről (egyelőre a hangjáról?)
Pesti János: Az ördögszántotta hegy (Baranyai mondák, történetek és hiedelmek), 2002. 267. o. Rikájü
A Máré patak vadregényes völgyének egy részét nevezik Rikájónak. A régi hagyomány szerint boszorkányok tanyája. Sötét és mély árnyék borul rá még napsütésben is. Hát még éjszaka! Ilyenkor a boszorkányok előjönnek rejtekükből, és hátborzongatóan visítoznak, rikoltoznak. Talán ettől a vészjósló riogatástól kapta a nevét. Egy-egy fuvaros már kocsistól lezuhant itt a mélybe. A nép ezt is a boszorkányok művének tartotta. Ismerik hírét a kisgyerekek is, mert ha rosszalkodnak, az öreganyjuk, vagy anyjuk a Rikájóba küldi őket. Ettől aztán még a legrakoncátlanabbak is megjuhászodnak.

Ebort 2011.08.28. 15:13:33

Engem nagyon érdekelne egy fanyűvőt felkutató expedíció, főleg ha itt a Pest megyei helyszíneken lenne. Szívesen részt vennék benne, de csak 16 vagyok, és semmiféle kamerám nincs, de jól látok sötétben. :D

Böszme117 2011.11.07. 18:04:40

Ha megnézzük látjuk hogy az ország egy bizonyos részén észlelték(tük) én Székesfehérvár mellet szóval nem lehet hogy ezen a részen elszaporodtak vagy ilyesmi? mert a vándorlás csak azért hangzik picit furán mert erre nincs összefüggő erdő ahol észrevétlen vándorolhat de ez csak egy feltételezés senkit nem akarok bántani mert még új vagyok itt :)
süti beállítások módosítása